Obekväm fråga.

Hallå ja. Lever ni? Jag sitter och väntar på att ge mig av mot huvudstaden med jobbet. Det ska bli gala, ser ni. Smaka på det ordet. GAAALAAA. Ja. Innan dess ska jag upp till ljusdal för att köpa smycken och nagellack, samt äta kinabuffé med ett par arbetskamrater. Men. Det är inte därför jag skriver.
När jag tänker på Stockholm så får jag en flashback från sist jag var där. Det var jag och Eken med Ekens bror och hans fru Kajsa. Vi såg Eddie Izzard och åt fantastisk mat, det var en obeskrivligt ljuvlig helg. När vi gick runt i lite butiker så började jag tänka på Kajsa. Hennes pappa har länge ägnat sig åt tandläkaryrket och därför var munhygien ett viktigt ämne i dennes familj. Därför, när vi stod och tog en sockerkick i form av choklad som paus från shoppandet, så frågar jag Kajsa:

Hur ofta borstar du tänderna, Kajsa?

Kajsa intar då ett tonläge som man använder då barn ställer jobbiga frågor och svarar mig. Minns jag rätt så sa hon två gånger om dagen, vilket är pretty much standard. Det jag nu inte kan dra till minnes är om jag förklarade varför jag undrade. Anledningen var ju att jag tänkte tillbaka på hennes uppväxt och tänkte att hon kanske borstade dem tre, eller varför inte fyra gånger om dagen. Lite Willy Wonka-style, liksom. Eller att hon valde att revoltera och borstade max en gång i veckan. Men så var det ju inte. Fel av mig.
Men. Frågan kvarstår. Förklarade jag mig, eller lämnade jag Kajsa att tro att jag totalt saknar etikett och socialt beteende? Läser du detta så kan du väl svarar mig, Kajsa. Gjorde jag inte det ber jag om ursäkt för min framfusighet.



Hon, den där man helst inte vill presentera för andra...


Kommentarer
Postat av: Kajsa

hahaha!! Gud vad knäpp du är :). Jag kommer inte ens ihåg det här. Var vi nyktra...? Antagligen misstolkade jag det som en komplimang (är stolt över mina tänder) och tänkte inte mer på det sen!

Hoppas att du har haft det kul i huvudstaden, men inte lika roligt som när vi var där! Kram

2011-01-28 @ 09:45:59
Postat av: Sanna svarar Kajsa.

Stolt över dina tänder ska du vara, min sköna, de är sannerligen exemplariska! Och nyktra är väl att ta i, men något mellanting kanske.

Huvudstaden visade sig från sin bästa sida, dock kan vi nog inte säga detsamma om mig är jag rädd...

Kram

2011-02-03 @ 21:06:43
URL: http://fridasusannaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0