Det grova brödet.

Ja hej. Jag bloggar dåligt som fan nu, jag vet. Men ni kommenterar ju lika dåligt så det går väl jämt ut, antar jag.
Jag jobbade i kiosken idag igen. Det kom fram en mamma med två barn som ville köpa en kanelbulle av mig. Jag svarade att jag tyvärr inte fått dem ännu, då detta var tidigt på dagen, men att vi hade chokladbollar.
Barnen skrek att de villa ha chokladbollar men då sa mamman trött att det inte är lördag och att en chokladboll bara är socker (vilket en kanelbulle egentligen också är, men jag valde att inte säga något). Detta ledde till två fruktansvärt arga barn som skrek och tjatade om att få chokladbollar.
Jag är mycket imponerad av mamman som stod på sig och nekade barnens önskemål. Det var tydligen en principfast mor som ville sina barns bästa. En eko-morsa, helt enkelt.
Efter ett tag kom hon fram och beställde två kokta korvar med bröd. Jag frågade om barnen ville ha grovt eller ljust bröd och just då såg jag hur något glimmade till i hennes ögon. Hon myste. Ett mycket svagt leende visade sig på de annars så strama läpparna och hon såg mig djupt i ögonen då hon svarade: Grovt.
Jag överräckte korvarna och kvinnan återvände till sina barn, rak i ryggen då hon än en gång satt deras hälsa i främsta rummet.
Det var fint, tyckte jag.
I övrigt har jag åkt på feber och tänker lägga mig i soffan och ägna mig åt en av mina favoritsysselsättningar, nämligen självömkan. På återseende.




En annan god mor, av Jan Stenmark.


Kommentarer
Postat av: lisbeth s

Hej !!! Har saknat dig och dina bloggtexter !!! Du ska veta att jag läser dom med lika stor njutning varje gång ! Kommer bara inte på några lika intelligenta kommentarer att skriva själv, så därför blir det sällan nåt i denna ruta...

Kram !

2011-01-06 @ 12:52:56
Postat av: Da svåger

Här kommer en kommentar från Falun...

2011-01-07 @ 10:50:06
Postat av: Da svåger

Och en till...

2011-01-07 @ 10:50:41
Postat av: Da svåger

För övrigt vill vi bara tacka för senast. Victor vill att ni kommer förbi med Kinecten igen. Nu! Meddetsamma! Bums! Bara så ni vet:-)

Kram

2011-01-07 @ 10:53:25
Postat av: Sanna svarar

Ja men då har vi satt ribban för fortsatt kommenterande i framtiden då. Björn måste alltid posta tre kommentarer till varje inlägg. Gott så.



2011-01-07 @ 13:28:48
URL: http://fridasusannaj.blogg.se/
Postat av: Svåger

Attans också!!! Bara att jag kommenterar din kommentar gör att jag sabbar ribban eftersom det blir min fjärde kommentar...hmm...Jobbigt...

2011-01-07 @ 13:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0