Here we go again.

I morse gjorde jag en sån där grej som jag vet att jag inte ska göra. Tre biskvier bakade av den fantastiska kakbakerskan låg på min vardagsrumsbord. De tre sista. Samtliga med punschsmak.
De där ska jag ge fan i, sa jag till mig själv igår när jag gick och la mig. De där får Eken äta upp, jag ska sluta med det där.
De är nu ett minne blott, de tre biskvierna. Just nu står de mig upp till halsen tillsammans med två glas mjölk som jag också mår illa av. Biskvierna är oemotståndliga, så är det bara. Det tråkiga är ju bara det att jag skulle envisas med att hetsäta dem alla på under fem minuter. De var smälta också så smörkrämen rann ut över mina fummliga fingrar när jag glupskt mosade i mig dem.
Jag äcklas över mig själv.
Jag är som ett djur, helt utan självkontroll. Jag lever på instinkt, inget annat. Jag behöver kedjas, munkavlas och diciplineras.
Men de var de sista. Nu ska jag sluta.
Två fina saker här i livet är oerhört dåligt, alkohol och sötsaker. Jag tänker fan inte ge upp dem båda, sommaren kräver vin på balkongen, så nu stryks godis från listan. Usch för godis. Ni har hört att man får HIV av det va?




Kommentarer
Postat av: Elina

Tur att biskvier inte är godis utan bakverk:) Ska jag göra några nya tills på måndag kanske? Trevlig Valborg förresten!

2011-04-30 @ 16:46:41
Postat av: Svågern

Snyggt kort btw!

Trevlig Valborg btw också!

Kram

2011-04-30 @ 20:31:12
Postat av: Sanna svarar

Elina: Snälla, du måste hjälpa mig här, du vet att jag är chanslös om du skulle komma viftandes med dem där (nu syftar jag på biskvier).



Svågern: Tack! Kram.

2011-05-01 @ 10:26:39
URL: http://fridasusannaj.blogg.se/
Postat av: Svågern

Angående bra foton!

Det blir ju en hel pp:ande på jobbet och jag är i akut behov av snygga och coola bilder att lägga in.

Jag hör av mig till dig nästa vecka för en önskelista så kanske jag kan betala dig med kopieringspapper och gem. Vi har mängder av sånt...

Kram

2011-05-01 @ 20:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0