Fyra år.

I fredags så gick jag och Eken in på fjärde året av vårt förhållande. Helt sjukt egentligen.
När jag berättar för folk att vi varit tillsammans i fyra år så skäms jag lite. Det låter jättehemskt att jag gör det, men det känns lite white trash på något vis. Att vara tillsammans med sin highschool sweetheart liksom.
Vi har ju inte tre ungar och lever på socialen eller något dylikt, men ändå känns det som att man blir lite placerad i det facket. För att man blivit tillsammans med någon som man trivs så bra med att åren bara flyger iväg.
Ja, jag skäms för att jag skäms. Men det faktum att det är tabu att tabubelägga singellivet och att ligga runt under sin ungdom gör att det helt plötsligt är tabu att vara nöjd med en partner.
Fyra år, snart dags för barn då? En inte helt ovanlig fråga då jag redogör livslängden på min civila status. Nej, varför skulle jag vilja skaffa det? Bara för att jag har haft samma kille i fyra år nu så gör väl det mig inte mogen för att skaffa ungar?
Jag vill helst utbilda mig först, ha någon form av karriär och lekt av mig lite innan. Men det kanske är där felet ligger. Man kan kanske inte leka av sig med samma partner?
Jag vill dock påstå att jag upplevt massor med nya saker och mognat något oerhört under dessa fyra år, jag leker faktiskt konstant, och jag tror inte att detta skulle ha varit så himla annorlunda om jag haft 50 olika killar istället för 1 under tiden.
Människor är olika och vi växer och mognar individuellt hela tiden, jag är bara glad att jag och Eken fortfarande växt på sådana sätt att vi fortfarande har så stort utbyta av varandra och att vi trivs i varandras sällskap. Imorgon kanske vi har tidernas bråk och packar väskorna, men de här fyra åren har varit fantastiska och jag tänker fortsätta flyta med så länge det känns så här.

Tack Eken för fyra hysteriskt roliga år!


Kommentarer
Postat av: sis

Klart det är dax för ungar!!!

Ska mina barn aldrig få några kusiner på min sida!!??

Så länge inte du o bror skaffar några så fortsätter jag skaffa fler...

Det var inte bara ett hot utan ett löfte så sätt för i helvete fart nu!!!

2010-11-07 @ 14:19:45
Postat av: Jenny

Grattis till er båda!! KRAM OCH PUSS

2010-11-07 @ 18:14:36
Postat av: Kajsa

Fyra år hurra hurra! Det känns som det var igår... Kram på er, ta hand om varandra och skaffa för guds skull inte barn nu (om ni inte verkligen vill det själva, förstås)!

2010-11-07 @ 21:39:41
Postat av: Kajsa

Fyra år hurra hurra! Det känns som det var igår... Kram på er, ta hand om varandra och skaffa för guds skull inte barn nu (om ni inte verkligen vill det själva, förstås)!

2010-11-07 @ 21:39:58
Postat av: Anna

jätte fin och bra blogg hörru :D

ska nog fortsätta följa den!! allt bra då?

kram

2010-11-07 @ 21:50:32
URL: http://aooww.blogg.se/
Postat av: Steffo

hey hey :D

2010-11-07 @ 22:20:54
URL: http://ampelos.se
Postat av: Steffo

hey hey :D

2010-11-07 @ 22:21:03
URL: http://ampelos.se
Postat av: Steffo

hey hey :D

2010-11-07 @ 22:21:04
URL: http://ampelos.se
Postat av: Sanna svarar samtliga

TACK!

2010-11-08 @ 07:24:48
URL: http://fridasusannaj.blogg.se/
Postat av: Ekens bror d ä

Jättegrattis till er båda i efterskott!

Det känns som det var igår - en lite lätt nervös och blyg Fredrik skulle åka från brorsa-lanet och träffa en "tjej" i Järvsö! (Ja, ok - vi retade honom lite grand då...):-)

Vi hade ju fått rapporter under helgen att hon var både snygg och trevlig, men ingen trodde väl då att hon skulle orka med oss och vara kvar 4 år senare (60 m2 vitmålat plank och diverse familjemiddagar kräver sitt tålamod). Vi är i allafall väldigt glada över att ha dig i familjen (jag tror Fredrik är det också???)

Så ett stort grattis från oss alla i Pilbo.

Kram

2010-11-08 @ 08:11:39
Postat av: lisbeth s

Grattis till 4-årsjubileet :-) Bara att fortsätta nu !!

Kram på er båda två <3

2010-11-08 @ 11:43:04
Postat av: Sanna svarar samtliga

Återigen så lyfter jag på hatten och tackar!

2010-11-09 @ 14:51:44
URL: http://fridasusannaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0