En Symbios.



Det här är min sambo från tre olika vinklar.

Idag har jag bakat muffins med tre olika fyllningar- daim, dumle och mörk choklad. Det blev två plåtar och den andra plåten väntade jag med att stoppa in i ugnen tills Eken kom hem så han skulle få äta dem varma, för de är ju som godast då.
Jag gjorde iordning middag också, potatis bullar och fläsk med lingonsylt och keso, enkelt och gott. Eken åt med god aptit efter den långa arbetsdagen sen åt han tre muffins som efterrätt.
När jag plockat undan efter maten och diskat så hade han somnat vid bordet. Han sitter fortfarande där. Snart kommer han säkert masa sig upp och lägga sig i  sängen istället, för att vakna tidigt imorgon och åka till jobbet. Så här håller det på. Det kan väl inte vara roligt, tänker ni, att knappt få umågs med sin pojkvän?
Men här kommer det fiffiga förstår ni- nästa fredag får han lön!
Han är mitt värddjur som jag försöker hålla vid liv genom att tillgodose dennes basbehov, sen skördar jag frukten av detta varje månad den 25:e som den parasit jag är.
På så vis lever vi i en symbios jag och Eken. Mycket lyckat om jag får säga det själv.

Frågor på detta?



Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är väl så det alltid ska funka?? Annars vore det ju ingen sport liksom.... ;-)

2009-01-19 @ 20:26:34
Postat av: Sanna

Svar till Jenny:



Jag menar ju det! Sen att han är snygg är ju bara ett plus;)

2009-01-19 @ 20:41:45
URL: http://fridasusannaj.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Otacksamt att somna så där efter dina goda muffins...Här äter vi och NJUTER långsamt av de superba kladd-muffinsen ni hade med er sist !

2009-01-20 @ 13:55:52
Postat av: Sanna

Svar till Lisbeth:



Va kul att ni gillade de dom! Själv smäller vi i oss som bara den av godismuffinsarna här hemma... Tur att gymkort ska inhandlas snarast!

2009-01-20 @ 19:47:11
Postat av: Björn

Jag har nog aldrig hört min bror kallas för värddjur. (å andra sidan så har jag vid mindre minnesvärda tillfällen kallat honom både för pucko-brorsa och slam-skalle. Men det är ju JÄTTE-längesen) (typ 6 veckor sen eller nåt):-)



Kram från Da bror (JA, jag såg Ali-G in tha house igår kväll. Respect...Westcoast)

2009-01-21 @ 11:07:55
Postat av: Sanna

Svar till Björn:



Det är okej Björn, alla måste få ha sina Ali-G moments.

Så du tyckte värddjur var lite groteskt? Men då är väl parasit egentligen värre? Även om det är mer lönsamt i den här situationen...:)

2009-01-21 @ 11:25:25
Postat av: Ali-B

Parasit eller värddjur. Båda är lika bra:-) Vi är väldigt tacksamma iallafall att du tar hand om vår lillebror. Han behöver ett rekordeligt (JA, vi gamlingar pratar så här) fruntimmer att hålla i:-)

2009-01-21 @ 17:37:57
Postat av: Ali Fred

Haha, ni fattar inte hur gott jag sov där! vaknade elva timmar senare, käka gröt och åkte till jobbet.

2009-01-21 @ 18:14:17
Postat av: Ali-B

Nu kommer jag fullständigt att sabba min brorsas credd. Men du var faktiskt ganska så SÖT:-)

2009-01-21 @ 18:44:10
Postat av: Sanna

Svar till Ali-B.



Hehe, jag ska göra mitt bästa när det kommer till att sköta om honom...samt fostra honom och forma honom precis som jag vill ha honom... Mohahaha!

2009-01-21 @ 19:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0