Pank men hoppfull!

Hallå ja. Nu är jag här igen.
Svarade på kommentarerna nu i morse, nu har ni varit duktiga, mina vänner!

Jag och Eken befinner oss i en liten kris. Vi levde gott på semestern. Mycket gott. Det tråkiga nu är att det är 22 dagar kvar till löning. Vi måste snåla in lite nu, säger Eken, och jag har genast antagit mig utmaningen. Jag ska göra mitt bästa för att leva på existensminimum. Det känns lite spännande det här. Jag har räknat ut att om jag bara köper några paket bacon, krossade tomater och ett par liter mjölk borde vi klara oss rätt länge på det vi har i kyl och frysen.
Korngryn ligger nu och sväller för jag ska göra grynkaka. För er som inte vet det så avnjutes detta bäst med bacon och lingonsylt, och min givmilda mor har erbjudit mig en burk av hennes hemgjorda sylt. Baconet måste dock inhandlas.
Pasta och ris finns också till förbannelsen och  köttfärs lurar i frysen tillsammans med potatisbullar och lax.
Jag ser ljust på detta mina vänner. Spartips motages med glädje, så hjälp mig här.
Då kör vi!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Har du Vår kokbok? I den finns nämligen ett bra recept på en linssoppa som är både god och billig. Tror att den kallas bulgarisk linssoppa. Allt man behöver är röda linser, gul lök, krossade/passerade tomater, en buljongtärning samt lite paprikapulver och timjan. Vitlök passar också fint till.

2009-08-03 @ 16:30:35
URL: http://sandrachristineaxelle.blogg.se/
Postat av: Sanna svarar Sandra

Aha, jag har faktiskt länge velat blanda in linser och bönor i min kost, då detta fortfarande är mycket främmande för mig. Ska kolla upp det där. Tack och bock.

2009-08-03 @ 17:23:48
URL: http://fridasusannaj.blogg.se/
Postat av: Sandra

Gör det! I receptet står det att man kan använda röda eller gröna linser, men jag föredrar helt klart röda! Koktiden är dessutom kortare. Lycka till!

2009-08-04 @ 07:55:04
URL: http://sandrachristineaxelle.blogg.se/
Postat av: Sanna svarar Sandra

De röda linserna är inhandlade, nu gäller det bara att få tummen ur röven och riva fram kastrullerna!

2009-08-06 @ 20:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0