Lightscared...

Jag anser mig inte vara så fruktansvärt lättskrämd, kanske lite, men inget överdrivet. Så för någon dag sen så visade de ett sånt här skitprogram som det okända på tvn. Det var ljust ute och programmet var snart slut så jag tänkte att, äh vaffan, jag kikar väl då. De satt i ett hus i en cirkel och väntade på någon slags kontakt, hörde några smällar men sen var det inge mer. "Han ville tydligen inte leka med oss" sa de, sen var programmet slut. Gott så.
Jag kollar på diverse andra program och tänker inte mer på det, sen somnar jag, och det är då helvetet börjar.
Drömstadiet i sömnen börjar och lika så spökerierna. Saker och ting faller i lägenheten och jag får bitchslaps och blir ryckt i håret. Sen ser jag hur det börjar rycka i kameran! "Neeej, inte kameran det är det bästa jag har!" Skriker jag och tårarna sprutar. Jag blir galen, rycker åt mig kameran och sikta runt med den, "Knäpp kort då, gör det för fan!" provocerar jag spöket, och blixten lyser upp rummet gång på gång.
Sen vaknar jag med mitt lilla fragila hjärta pickandes i bröstet. Fullständig panik råder i några sekunder efter uppvaknadet och det dröjer innan jag lugnat ner mig igen.
Intill rummet jag för tillfället sover är det tre dörröppningar. TRE!  Tre dörröppningar där diverse otäckingar kan stå och stirra, tre dörrar som utan förklaring skulle kunna slå igen och tre dörröppningar som jag absolut inte vill kolla på när jag ligger där i soffan och försöker sova.
Inser att jag måste kolla på tv ett tag och försöka glömma det hela, samtidigt som jag ber att det inte ska knaka till någonstans. Och vad visar tvn just denna kväll klockan 0200? Jo, skräckisar och annat helvete som bara späder på min rädsla. Bestämmer mig tillslut för discoverys program om tornadojakt, men det känns också lite otäckt.
Efter mycket om och men somnar jag, och nästa gång jag öppnar ögonen är det, tack och lov, ljust ute.
Detta var som sagt några dagar sen, men jag har inte kollat igenom kameran ännu...
Så, ja jag kanske är lite lättskrämd, vad vet väl jag?! Håna mig då, gör det!



Den här bilden hade jag förresten med i bloggen förut, och då trodde svärmor att detta var Eken! HA!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Det gör ingenting! Vi som är tillsammans med Ekelundare kan stoltsera att ingen kan skrika mer kvinnoaktigt än dem! Ty dem är nog de mest lättskrämda bröderna jag vet. Nog för att Henrik drog handlingen från Poltergeist för mig igår och jag var tvungen att sitta och slå händerna för öronen samtidigt som att jag skrek BINGO, men det är en helt annan femma :)

2009-04-21 @ 12:50:01
URL: http://jossanohenrik.bloggagratis.se
Postat av: Sanna svarar Jossan

Det är sant det du säger. Tack nu känns det bättre. Vi kanske ska ta en skräckfilm tillsammans med den där vinaren då du förlöst?

2009-04-21 @ 14:23:23
URL: http://fridasusannaj.blogg.se/
Postat av: Jossan

Eh... ok... Men bara om grabbarna är med så jag kan få skratta lite åt din grabb :)

2009-04-21 @ 17:18:51
URL: http://jossanohenrik.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0