På sjukdomsfronten intet nytt.

"Hon tänker väl inte gnälla över sin förkyldning igen?!" tänker ni. Jo, det kan ni ge er fan på!
Idag har jag jobbat trots mina fruktansvärda åkommor, mina arbetskamrater har gång på gång frågat: Hur fan mår du egentligen Sanna? (eller Sanne, som majoriteten av mina arbetskamrater tror att jag heter)
Och jag har hurtigt svarat: *Host* Jodå, det *HARKEL* går bra! *Snörvel*
Lyckades även spilla ner mina skor då jag rengjorde skalmaskinen, så då ringde man mammsen och som en räddande ängel kom hon över med ett par torra strumpor och ett par reservskor, samt nässpray och en Olbas inhalator!!! Jag kommer kunna sova som ett litet barn ikväll!



Ljuspunkterna på jobbet brukar vara lunchen, och idag bjöds det på min favorit: Pestokyckling, samt en fiskgratäng som också såg jävligt god ut. Jag öste på lite av varje och öppnade en hallonsoda, satte mig ner och tog ett djupt andetag och tog in lugnet som den lilla lunchrasten erbjuder. Sen föste jag upp lite ris, lite kyckling och lite sallad på min gaffel och under tiden vattnades det i munnen på mig, fy fan va gott det här ska bli, tänkte jag för mig själv och tog min första tugga av måltiden.
Det smakade inte ett skit!!!
Jag kände att det var varmt och att det hade en aptitlig konsistens, men det var allt. Jag hade lika gärna kunnat tagit ett glas vatten istället för hallonsodan, för även här gick mitt smaksinne bet.
Nu har jag suttit här ett tag och överkonsumerat inhalationsångorna från inhalatorn som mamma gav mig och en liten tanke börjar gro i mitt huvud- kan man mista luktsinnet totalt om man överdriver hela grejen?
Det vore ju förbannat typiskt!
Nej, nu måst jag gå och duscha av mig frityrdoften, för även om jag inte känner den så vet jag att den finns där...
Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sprutar det vätska ur ögonvrårna ännu?

2009-04-19 @ 18:47:04
URL: http://sandrachristineaxelle.blogg.se/
Postat av: Sanna svarar Sandra

Oh ja, så fort jag tar i lite för mycket. Det kan ju inte vara hälsosamt?!

2009-04-19 @ 20:00:20
URL: http://fridasusannaj.blogg.se/
Postat av: Sandra

Garanterat inte. En ondsint liten Jonssongen som muterat för att kunna vara extra vidrig vid förkylningar. Än så länge ligger jag bara på halsont- och snörvelstadiet, men jag bävar redan inför sprutet ur ögonvrårna. >.<

2009-04-20 @ 07:26:53
URL: http://sandrachristineaxelle.blogg.se/
Postat av: Sanna svarar Sandra

Ja, Eken brukar roas av det där. Han håller fast mig samtidigt som han täcker min mun och blåser in luft i näsan på mig, och då har ju luften ingenstans att ta vägen förutom just genom ögonvrårna.

Detta är inte fullt så roligt för mig som för honom, men är man missbildad så blir man väl tvungen att bjuda på sig antar jag...

2009-04-20 @ 11:36:18
URL: http://fridasusannaj.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du får upplysa honom om att vätskan som sipprar från bihålorna förmodligen innehåller både det ena och det andra.. Det borde avskräcka honom.

2009-04-21 @ 09:31:44
URL: http://sandrachristineaxelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0