En fighter


Här ska ni få se på fan. Denna lilla gynnare har nu frodats i mitt kylskåp i strax över en månad, och är hur fin som helst. Inte mjuk, inte missfärgad och inte illaluktande. En prima paprika med andra ord.
Det har inte blivit att jag ätit den och när jag nu fann den så räknade jag med mögelutveckling deluxe på dess undersida, men efter lite synande och klämmande så insåg jag att det var precis lika förtjusande som dagen då jag inhandlade den.
Nog för att den är mycket väl inpackad i plastfolie men den borde ändå inte ha stått sig så här länge!
Vi har att göra med en riktig jävla fighter här! Om sanningen ska fram så är jag lite imponerad av denna.... ja vaffan är det en frukt eller grönsak? Här får ni hjälpa mig, kära vänner, set me straight.
Hur som helst, jag kommer naturligtvis inte äta den, för är det något som är mer avskräckande än rutten paprika så är det väl ämnen som får en paprika att hålla så där pass länge. Något är väldigt fel med den paprikan.

EDIT:
Ja ja, det är en grönsak! Jag ska aldrig mer lyssna på nytänkande människor utan bara gå efter min första uppfattning. Är du nöjd nu, bror, när du gjort mig till detta monster? ÄR DU NÖJD NU?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va bra att du genomskådade tricket med "paprikan med evigt liv" !!! Visst är det skrämmande vad dom försöker lura i oss ? Och, jag menar, om nu denna paprika varit ny-inköpt, och du ätit den med god aptit, så är den ju fortfarande behandlad med detta "evighets-medel" ! Jag blir så arg, ska man behöva SKURA alla grönsaker och frukter innan man vågar äta dom ??? Synd att ekologiskt är så dyrt...

2009-04-16 @ 22:11:29
Postat av: Sanna

Ja, jag har satt i mig många paprikor under min uppväxt. Åh, jag har varit så naiv!!!

Jag inhandlade faktiskt en ekologisk gurka idag, och denna ska jag äta fort, så den inte ruttnar, men ändock ska jag njuta av den rena, oskuldsfulla grönsaken. Det ska tamme tusan bli en fröjd.

2009-04-16 @ 22:44:26
URL: http://fridasusannaj.blogg.se/
Postat av: Anonym

En grönsak sis

2009-04-17 @ 11:50:05
Postat av: Lindberg

Gasning eller bestålning med gammastrålar är en gissning. Skrev om ämnet igår, senast.

2009-04-17 @ 12:01:37
URL: http://minsvartvitavarld.blogg.se/
Postat av: Sanna

Nu ska inte du kaxa brorsan! Jag fick nämligen förklarat för mig för inte så länge sedan att paprika mycket väl kan vara en frukt, vilken fick mig lite osäker. Men visst, jag har också alltid tyckt att det är en grönsak. Avocado är ju en frukt, så varför inte paprikan tänkte jag. Men det var fel av mig naturligtvis.

2009-04-17 @ 14:56:55
URL: http://fridasusannaj.blogg.se/
Postat av: brorsan

det är klart du hade fel, det brukar du ha... även i antagandet att du trodde att det var jag som lade inlägget om att det var en grönsak... det var nog din syster som skrev det... ty jag bryr mig icke om så egala ting som paprikor, även om jag visste det rätta svaret samt tycker att det är mycket gott med paprika, speciellt röd.

2009-04-19 @ 00:13:40
Postat av: Sanna

Men det var då själva faan!

2009-04-20 @ 17:59:57
URL: http://fridasusannaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0