Höstlovet börjar!

image80
Ja, nu är det måndag och första dagen på lovet. Jag har nu lyckats lugna ner mig efter den oerhört skarpa och otrevliga filmen jag länkade till i förra inlägget. Mor och jag ska snart åka och handla sen så ska jag stanna i ljusdal och sova där över natten för att kunna kanske kunna få ta i en liten present till mors födelsedag som ska firas imorgon. Hamnade i en liten twist med mor och far imorse då byte av bank diskuterades.
Valet från min sida står mellan två banker varav den ena favoriseras av mina föräldrar och den andra av min pojkvän. Jag står i mitten, totalförvirrad och osäker i mig själv. Jag menar: allt jag vill ha är ett kort som fungerar bra och som jag kan använda på så många ställen som vanligt, och så ska det vara en billig årsavgift på det... varför är det så svårt?!
Min pojkvän uppmanar mig bestämt att bryta mig loss från mina föräldrar och göra som jag (han?) vill, och mor och far säger: gör som du vill men kom inte till oss om det blir problem... Inatt tänker jag gråta mig till sömns.

Men hur var helgen nu då? Jovissst, jag har lite bilder från förfesten i fredags och från Ekens släktsammanstrålning på lördagen och söndagen.
Förfesten var som sagt helt okej, sen hände det inte så mycket mer den kvällen.
Gick lite segt att ta sig upp dagen efter och man kände väl sig inte precis som någon nyponros trots att man duschat och sminkat sig så gott man kunde.
Sen följde bilresan som också var rätt tyst eftersom vi båda var skapligt trötta. Tre jakthundar stötte vi på under resans gång som sprang uppe på vägen bland alla bilar. Så min resa bestod av böner att de där hundarna skulle hålla sig i skogen i fortsättningen och att det inte skulle bli påkörda!
Väl framme så blev det en smarrig gr yta som Kajsa (Björns fru) hade lagat. Bakfyllehungrig satt man tyst och slevade i sig av härligheten! Sen tog det några timmar, då jag och Fredrik smög undan till soff an och slöade lite ihopp om att få igen lite engergi. Kajsas föräldrar kom senare och det blev dags för tårta! Tårtan var hur god som helst och så sjöng vi alla för Björn samtidigt. Av oss fick han en hammare. En knepig gåva tyckte jag men han verkade bli glad:) Det var tydligen en proffshammare, sug på den ni!
Sen började alla pyssla med grejjer, Björn och Berra började skruva i källaren, Fredrik och Kajsa bar på en bokhylla, Micke kollade på film medans jag och Lisbeth försökte passa busfröet Viktor!

image71

Fredrik och jag smög iväg på en promenad sen och jag tog med mig kameran och knäppte lite kort i det typiska höstvädret.
Sen dröjde det inte länge förän det var Kräftdags! Som jag har väntat! Ack så gott, men kladdigt. Skaldjur, gott bröd och dryck i en förträflig kombination med trevligt sällskap! Sen blev jag återigen överraskad av en skitgod efterrätt! En otro ligt lyckad lördag!
Men inget kalas utan kras som man brukar säga. Fredrik råkade dra ner en tavla som gick lite sönder, dock inte så pass så det inte gick att laga, så det var nog ingen större fara.(Dock är jag så jävla glad att det inte var jag som hade ner den, hehe!)

image83

På söndagen så avnjöt vi alla en stilla frukost. Alla var lite småsega men det dröjde inte länge för än någon föreslagit en promenad till Kajsas och Björns favoritcafé. Vi klädde oss, ty vädret var lite småkyligt, och började knata. Jag som inte är av den aktiva sorten frågade så klart om det var långt dit. Fick ett nej till svar och att det var en mysig väg dit. Dock upptäcktes det senare att vägen var avstängd och det ledde till att vi fick ta en omväg, som var lite längre enligt de andra och mycket längre enligt mig. Men mysigt var det trots kylan och den lilla missberäkningen....
På cafét fick vi i oss sjukt goda bakelser, dock hittade jag en rätt så grotesk samling dockor i en gammeldags barnvagn. Detta fick kameran föreviga, och det svartvita ökade dramatiken avskyvärt:
image76

Tog en liten kortare väg hem, vilket var bra för det började blåsa rätt kallt. Fredrik hjälpte mig på med min huva, och tyckte att jag blev "skitcool". Jaha tänkte jag nöjt, och trodde jag såg ball ut till han sa att jag såg ut som: "typ, någon slags framtidskrigare"........ Så pass, tänkte jag då, och insåg att jag nog inte var så ball. Men lite coolt var det ju;)
Väl framme var det till att titta runt lite i deras trädgård, jag var mest upptagen med att springa efter Viktor och knäppa kort på honom. Han verkade dock inte så missnöjd med detta då han charmade upp sig så fort kameran kom fram! Dock verkade han surna till lite på slutet , vilket blev ett rätt roligt kort ändå:) Väl inne igen blev det lunch och en liten tupplur innan det var dags att ge sig av hemmåt. På vägen hem hade jag ett par riktigt givande diskussioner med Fredrik, och i bollnäs stannade vi på max och delade på ett Bandymål. Gud va gott det var!




(Och nu ett spontant aggressionsutbrott: Meeen Åh! Jag hatar att få mail från Travelstartnews!!!)

Hemma kröp duschade vi och kröp ner i sängen för att kolla på Ghostrider. Man kan väl säga att vi max kom halvvägs sen snarkade vi båda rätt friskt. Helgen sög musten ur oss helt enkelt, men ack så otroligt roligt och mysgit jag har haft det!
Ja, det var min helg det!

Adjö¤

Kommentarer
Postat av: lilly

Susanna, dina bilder gör mig mer och mer imponerad. Jag vill också, men jag kommer ju aldrig till skott.. typiskt. Jag klickade in på den där länken, det skulle jag aldrig ha gjort, jag kunde inte se allt. USCHA. Tack för förfesten förresten!

2007-10-29 @ 18:21:27
URL: http://lillypilly.blogg.se
Postat av: Den finska trosan

Jag instämmr till fullo med fröken Norling. Jag blev hänförd av den groteska bildn på dockorna. Vilka barn är det egentligen som lekt "the Boston strangler" och placerat dessa hjälplösa små dockor på detta mordiska sätt. Hur uppfostrar dom barn där nere i Falun egentligen?

2007-10-30 @ 15:29:30
URL: http://themysteriousp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0