En lång tisdag

Tisdagar är oerhört långa för mig, många ämnen under skoldagens lopp. Men efter att man klarat av tisdagen så går de andra dagarna riktigt fort. Måndag och tisdag är som att klättra upp för en brant pulkbacke, på onsdagen står man på toppen av backen och kikar ner, det värsta är liksom över. Torsdag och fredag susar man emot höjdpunkten, för de dagarna går så oerhört fort. Fredag kväll och lördag är allt kanon, man har klarat av veckan och njuter av stillheten, men på söndagkväll står man och blickar upp emot backen igen och gör sig redo för att bestiga den dryga pulkbacken igen... Hehe, vad bra jag är på att göra dåliga liknelser:)

Hur som helst har måndag och tisdag äntligen avklarats, och detta firade jag genom att ta ett bad och göra en ansiktsmask. Jag har även smörjt in mig i b-u-s. och i babyolja, så imorgon är jag förhoppningsvis brun och len som en babyrumpa! Härligt att ta hand om sig själv ordentligt ibland för att bli på topp igen!

Eken och jag var förresten och kollade på en tvåa idag som verkade oerhört mysig! En smula dyr men vi får se, om vi inte hittar något annat som faller oss i smaken så kanske! Vardagsrummet hade bruna tapeter och sovrummet ljusgröna, verkligen jättefina måste jag säga. Det bruna gjorde att det verkligen såg mysigt och hemtrevligt ut där inne. Det negativa, förutom priset, är nog att det endast var ett litet fönster i varje rum så det kommer inte in så mycket ljus... Men det får väl bli mycket tända ljus och mysbelysning istället, i så fall! Får se vad Mr. Ekas bestämmer sig för! Vi ska se oss för lite mera innan det bestämms något, men det finns ju inte så hemskt mycket att välja mellan heller, tråkigt nog.

Nu ska jag nog gå och lägga mig, Eken har redan krypit till sängs. Jag önskar er alla lycka till med resten av veckan!

Kommentarer
Postat av: Phantalonie - a strange kinde of pizza

Tre bokstäver - WTF...

2007-11-28 @ 00:34:52
URL: http://themysteriousp.blogg.se
Postat av: Sarah

oh Tack så super mycket:-)
de kan jag göra, men vill du tjuvkika hemma hos oss kan du läsa "GD hemma hos oss" på länkar.

hade tänkt göra ett litet före och efter sen. och när du säger så vill jag ju direkt.. hihi..

Ha en bra dag!

2007-11-28 @ 07:54:03
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: Anna

Ja men verkligen, om jag är på en fest där det bara spelas musik som inte tilltalar mig blir jag helt opeppad.
Vår lägenhet är lite för dyr också men vi känner att det är värt det med tanke på läget och att vi trivs här.. det är verkligen svårt att hitta en bra lägenhet och dessutom till låg hyra!

2007-11-28 @ 11:15:38
URL: http://skaninginorrland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0