Det eskalerar...

Ja imorse vaknade jag med otroligt halsont och kände mig lite vimmsig. Jag satte mig i soffan med en kopp te medans jag övervägde att kanske gå till skolan ändå, men tänkte att det är nog bäst att vila en dag till. Och mycket riktigt, vid halvtio tiden vomerade jag som aldrig förr.
Finns det något värre än att kräkas? Ja, jo det gör det säkert, men det är ändå inte angenämnt. Så med magsyra i min redan såriga hals och tårfylldaögon hyllade jag mitt beslut att stanna hemma.
Min katt har också kräkits två gånger idag, så vi kanske lider av samma sak? Jag är oerhört orolig för min lurviga vän men hoppas att det bara är avmaskning som krävs för att hon ska tillfriskna. Nu slog det mig att jag verkligen hoppas att jag inte har mask! Jag skulle gissa på att jag lider av den gamla hederlig sjukdomen: äckligtjävvlaförkyld.
image108Systersonen Melwin är här och bråkar! Är faktiskt en liten solstråle som får en att skina upp, även om jag hatar barn egentligen...
Har kompletterat ett skolarbete och lyckats packa lite för senare bär det av till ljusdal igen, ty här ska det läggas om däck. Eken, som förresten har startat en blogg (mroak.blogg.se) har börjat på en ny praktikplats, och går upp klockan halv sex varje morgon. Jag, som den goda flickvän jag är, kliver upp med honom och ser till att han får i sig frukost och med sig den matsäck han behöver...iallafall så har jag gjort det de här två dagarna, troligen brister min entusiasm snart, men det var fint så länge det varade!
Förresten så var det prick ett år sen Fredrik och jag sammanflätade våra liv, vilket firades med lite godis igår. Som tack för detta år fick han ett tvspel av mig och jag fick en otroligt avslappnande ansiktsmassage av lövet självt. En mysig afton om man bortser från förkyldningen!

image102

Laddade över lite bilder från kameran nu igen och hade tagit lite roliga bilder 
på min små huliganbilder på mina syskonbarn då jag sminkade dem inför ett halloweenparty! Vampyr och häxa var det som gällde, men det kanske jag inte behöver säga:)
Meja(häxan) släppte verkligen loss som modell, och Vampyren Mie var inte lång efter hon heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0