Älgsjukan!

Jag och killen åkte till Järvzoo idag. Han första lediga dag på 1,5 vecka, så den dagen vill man ju ta vara på!
Kanonväder var det ju också så det kändes att man verkligen ville ut och göra något, alldeles för många sommardagar har slösats bort.
Alldeles i början av Järvzoo får man gå in och klappa diverse djur. Det fanns 2 älgkalvar, en vanlig kalv, några getter och en kanin. Jag och Fredrik gick in dit och klappade djur tillsammans med alla 5åringar som var där:) Vi grävde runt rejält i pälsen på alla fyrbenta djur där inne.



och när vi kom ut hittade vi en skylt där det stod ungefär så här:


"Älgkalvarna har efter tester visat sig positiva till en magåkomma. Det är troligtvis ingen fara men fler tester kommer att göras och ni avgör själva om ni klappar djuren. Tvätta händerna före och efter."


Härligt! Direkt började man känna hur bakterierna frodades inom sig! Hur tänker personalen när de sätter upp den skylten efter ingången? Jaja, det är väl bara att vänta tills imorgon och se hur man mår då.
Detta lilla missöde sänkte dock inte våra humör utan vi fortsatte vår promenad och såg alla djuren utom kungsörnen och tranorna! Björnungarna lekte för fullt och vi såg diverse nykomlingar för i år, fjällrävsungar och loungar.

Fredrik stupade direkt när vi kom hem efter äventyret och ligger och sover än! Jag degade i hängmattan en stund men nu ska nog sätta mig och spela lite strategispel på computern...

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0