Prematur semester.

Nu börjar det. Förberedelserna inför semestern. Absolut, min är fem veckor bort, men med tanke på hur våren betett sig så behöver jag all tid jag kan få. 
Min grundplan var att boka in en spabehandling sista arbetsdagen för att få en kickstart på den där mjuka, goa semesterstämningen, men tydligen så har det stället jag siktat in mig på stängt. En annan plan var att börja styra upp arbetsdagarna så att sista veckorna blev strukturerade och upplagda för att verkligen kunna "knyta ihop säcken" och känna sig klar när man gick, men nu är schemat satt och i och med det så gick den planen åt den beryktade skogen också. 
Jag har försökt äta bra och motionera regelbundet för att rusta mitt kroppsliga tempel inför den kommande ledigheten, men nu har det börjat sälja jättegod lakrits på blomsterbutiken och så har jag fått ont i knä, såatteh. 
Mitt sista hopp var att lugna sinnet. Jag kollade på tre avsnitt av mediationsserien Headspace på Netflix medan jag låg i solen på golvet med öppet fönster och verkligen gav mig hän åt övningarna. När jag sedan satt mig upp, totalt "zen", gjorde världens största mås en tvärdykning och skrek vid mitt fönster vilket totalt raderade timmen jag lagt på att bygga upp min inre frid. 
 
Så vad finns kvar att ta till? Jo, rosét. Jag har öppnat min utebar och här kommer jag sitta nu, kvällar och helger, och låtsas att jag redan börjat min semester. Det ger mig alltså nio veckor semester, och då måste man ju hinna varva ner. Jag måste bara jobba en hel del under dagarna de första fem veckorna. Men vad gör väl det när man har semester?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0