Tipp tapp tipp tapp

Julen är häääär! I alla fall snart, mycket snart. Jag kände det STARKT  i helgen när jag öppnade en flaska Blossa Sparkling, den vita. Jag hade mina tvivel om hur det skulle gifta sig, jag menar mosserande med glöggkryddor, det låter ju övermodigt. 
Men oj. SUCCÉ.
Jag har ju sagt tidigare att jag blir allt mer julkär för varje år som går, och detta sparkade igång vällusten på ett otroligt sätt. Jag har även införskaffat ett pussel med julmotiv, köpt en ny hyacintvas och fått tag på ett doftljus som doftar polkagris. Håll i mig, TYGLA MIG, vi är inte ens i december! Men krafterna är starka och likt en död lutfisk låter jag mig fullständigt slitas med i julströmmen. Hoppfull och salig. 
Den kanske inte kommer få firas med nära och kära, men det är ändå knäcken man är ute efter, visst då?
Jag förstår ju att jag inte kan börja dra fram granen ännu. Men jag kan lägga mitt pussel och fundera på hur många amaryllisar jag ska köpa i år. Planera lite försiktigt bara.
Så, hey google, spela upp min jullista på 20% volym. Vi börjar lite mjukt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0