Kompakt eufori.

Den är här! Den lilla kompakten. Så farlig var inte den fördröjda leveransen! Jag vågade aldrig säga det högt, men det är klart att jag i smyg hoppades att den skulle hinna anlända innan långhelgen även om det kändes NAIVT! Men ibland sker små mirakel.
 
Så här långt älskar jag den, men jag är ju inte i behov av någon gastroskopi ännu heller. Det är så kul att ha ny teknik?! 
Andreas plan för valborgsmässoaftonen var att vi skulle ta ett glas vin och laga mat tillsammans, men så kom kameran. Han lagade jättegod mat ändå, helt utan min hjälp, så jag ser inget problem med det.
 
Men tänk va, ändå, vad man kan göra. Jag kan skicka över bilderna till önskad enhet via wifi och styra kameran med mobilen. Ja?! En kan ju tycka att en borde ha vant sig vid nymodigheter redan, men att uppleva att även kamerorna hänger med i denna Sci-fi-utveckling hade mig helt hänförd, se bildbevis här (TAGET MED KAMERAN FAST VIA MOBILEN, strax efter att jag yttrat orden "Helt otroligt!" )
 
 
Jag fortsatte mixtra med den en stor del av kvällen, tog några selfies med vinet sen blev det tidig sängång för tant. Men jag tror nog jag och den lilla kompakten kommer ha mycket roligt ihop, det tror jag. Rättelse: Jag, kompakten och vinet. Skål och på återseende.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0