En isolerad flickfiende

Jag är nu inne på min tredje isoleringsperiod den här pandemin. Nu börjar jag försöka intala mig själv att jag har känningar av pollen och har börjat nalla på Andreas allergitabletter, men i ärlighetens namn tycks det inte ha någon inverkan. Igår var första dagen hemma och jag sov så gott som hela dagen, idag började jag dagen med att känna mig rätt frisk men så smög sig förkyldningskänslan sig på successivt och nu sitter jag här med raspig hals igen. 
 
Andreas har också varit hemma mycket och vi är ju inte vana vid det här. I och med att han främst jobbar kvällar och jag dagar så är vi ju i princip främlingar för varandra. Men nu får vi tid med varandra och då kommer hemligheterna fram, en tid för tvätt av smutsig byk om man så vill. Det har gått upp och ner, kan vi väl säga, vi har mycket roligt det har vi. Spelar tv-spel och äter glass o.s.v. Men vi kan även gå varandra på nerverna och Andreas har övergått från att kalla mig flickvän till flickfiende. 
Han hatar till exempel att jag fotar honom, det har han alltid gjort, och inget har ju lindrats av att den lilla kompakten kom in i våra liv.
Det har även blivit en tydlig uppdelning av soffan där han i protest mot min inredningsstil uppbringat en kuddfri zon.
 
 
 
Idag har han dock på jobbet och jag får vara vart jag vill i soffan, omringad av kuddar. Jag får spela min syntmusik och kan äta upp hans glass utan att få trät. En fröjdtillvaro för en isolerad själ. 
Men plötsligt känns soffan lite stor. För stor. Oändlig nästan.Glassen inte lika god. Jag börjar träta på mig själv, MÅSTE jag ha så högt ljud på telefonen när jag kollar klipp, HERREGUD. 
Vad är väl en harmonisk tillvaro? Överskattad, uppenbarligen. Mitt lilla åskmoln fattas mig. 
Jag gör återigen plats i soffan, flyttar kuddar, i väntan på hans hemkomst. Men ställer skrymmande dekorationer  på soffbordet och städar undan hans tofflor på en svårhittad plats, för friktionens skull. Och så väntar jag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0