20-nånting och lättlurad.

Herregud så lätt jag nosade vid att jag snart blir 30 i mitt förra inlägg. Det är förvisso verkligen inget jag vill ska gnidas in och jag har fortfarande en månad där jag kan klämma in dumma beslut som är okej att göra så länge man är "20-nånting, ung och dum". Men jag vill ändå skriva några rader om den otroliga blåsning jag utsattes för i början på juli.
 
Andreas sa till mig att "du glömmer väl inte att vi ska till min faster nästa helg?", vilket jag hade glömt. Fullständigt. Jag svor en liten ramsa men hade ju uppenbarligen gått med på det någon gång och fick väl finna mig. 
Andreas bad mig packa kvällen innan och rådde mig att att ta med badkläder då fastern hade bastu och badtunna. Jag tänkte fan i mig inte bada någon tunna, jag hade lite ont i halsen och var inte på humör. Andreas tjatade och tog till slut till sin bestämda röst, och då har jag en tendens att ibland ge med mig, så jag packde de där jävla badkläderna.
 
Lördagen kom och jag packade in mig i bilen. Andreas hade fått en adress inne i Hudik där vi skulle mötas upp för att handla tillsammans. Jag tyckte att grejen var lite märklig, att vi hade fått en adress, men fortfarande var jag clueless. 
Vi kommer fram till en park där det står mindre sällskap utspridda som det ofta gör i parker. Under ett träd med ballonger i stod två blonda tjejer som tydligen stod inför någon form av möhippa eller babyshower. Andreas vände bilen och skulle parkera, och parkerade i linje med de två blonda brudarna. Jag tittar ut mot parken och ser hur de där två gejerna kommer skuttandes mot bilen, så jag viker snabbt undan blicken.
Det knyter sig i magen på mig, "Nej vaffan, nu tror de att vi är någon annan!!!!" väste jag åt Andreas och gruvade mig för den kommande märkligheten. "Tror du?" säger Andreas. Jag tittar ut igen och ser att det är Linnea och Oliva som kommer springandes och chocken är ett faktum. 
 
 
Jag hatar överraskningar. Det vet de. Men jag blev så löjligt lycklig över att de smusslat och styrt ihop något för lilla mig, att jag snabbt kom över den vreden. 
Sen följde god mat och dryck, övernattning på hotell och en ljuvlig spadag. Lyxen i att bli uppvaktad så där. Jag tänker att jag ju ändå måste vara helt okej som blir så pass bortskämd av sådana topptjejer. Vilka brudar alltså.
 
 
 
 
 
Toppenhelg, helt enkelt. Alldeles, alldeles underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0