Att fylla mitt hål.

Nu börjar konsekvenserna trilla in från black friday. Stup i kvarten plingar det till med ett "Din order är på väg" i inkorgen och strax därefter, om inte före, en notis om att "Du har en faktura att betala". 
Jag beklagade ju mig i fredags. Och efter det beställde jag en matta och idag har jag beställt den där steamern, för jag ska ju faktiskt sätta upp nya gardiner i helgen och då ska jag steama skiten ur de jävlarna.
 
Men jag har inte glömt vad jag lovade, tro mig. Jag står fast vid mitt ord om att nästa år blir mitt år som medveten konsument. Jag ska fortsätta forska inom området så jag är redo.
Jag måste bara hinna beställa kompaktkameran också, sen har jag allt jag behöver inför nästa år. Och så skulle det vara fint med en rund spegel ovanför drinkvagnen...
 
Jag har ju en själsligt hål, uppenbarligen, som jag ständigt fyller med materiella ting och som jag måste jobba på. Jag tror det kan vara för att jag inte har någon katt, men jag vet inte. 
Ofta handlar jag för att det är så förbannat kul ju. Trevligt. Rogivande. Kittlande. 
Jag har ingen hobby direkt, annat än just internethandel. Jag är ofta så trött, och då är ju att fylla virtuella kundkorgar inte bara väldigt lättsamt utan också rent av energigivande. En kick. Ett beroende.
Därför har jag mer och mer börjat leta efter annat och göra som kan ersätta shoppingen men som också känns trevligt. Jag har ju beställt böcker och pussel nu. 
Jag kanske kan damma av systemkameran. Och så steama massa saker.
 
Det blir nog bra det här tillslut. Jag ska bli en riktig liten hobbyist. Här ska fan i mig fyllas hål.
 
Prossecco, en numer ganska bortglömd hobby som kan vara värd att återuppta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0