Schysst dämpning och 1,5 l ros.... citronvatten.

Nu kände jag att det var dags att skriva här igen, läge att svara på lite läsarbrev. "Hörru, hur går det med fetman??" vill ni veta. Jo tack. Dåligt.
Myskilona har gjort sig hemmastadda. Men imorse fick jag en uppenbarelse efter att ha hetsätit 33% av ett Singoallapaket (hallon/lakrits), att nu. NU! Nu händer det.
Gjorde en ansiktsmask och drack 1,5 liter citronvatten för att kompensera. Känns bra. Skönt att man tog tag i det liksom. 
 
Jag har ju dock saker att ständigt kämpa mot. Min förbränning t.ex. Efter en blöt afton så med tillgång till alkomätning dagen efter så var jag den enda vars promille gick upp under morgontimmarna medans andra nyktrade till. Jag drabbas alltid av örnbakfyllan sisodär runt 17-tiden. Och inte tror jag min förbränning gör så oerhört stort skilland på alkohol eller lakrits.
Nu är det ju sällan jag tar till flaskan, men nu börjar rosé-säsongen så... Vaddå, man måste faktiskt få leva lite också.
 
Andra motgångar är ju min rädsla för pulsökning. Gymträningen har jag ju varit duktig med, gott så. Men en vill ju gärna få upp flåset också. Dock är min hydda i för tung i förhållande till mina fjantiga leder, ligament och mitt skelett. Oj vad det värker när man försöker sig på någon form av lunk. Därför att jag beställt fyra olika former av fula men enligt recensioner jättebra löparskor som jag ska prova ut. Med dämpning anpassad för löpning på asfalt och "tunga löpare". Kändes väldigt bra att ha klickat hem dem och jag tänkte att det var min investering till ett sundare liv tills jag läste på ännu mer och insåg att bra dämpning även kan vara som att springa i träskmark. Så vi får väl se.
 
Jag är lite sugen på att skaffa en liten hälsocoach som jag läst mycket bra om, tänker att det kanske gör susen för motivationen. Kostar lite men likt skorna, är det något man ska investera i är det väl välmående?!?!? Men känner jag mig själv rätt blir jag förkyld andra veckan in, måste återhämta mig, tappar motivationen och har slängt massa pengar på att fortsätta BMI-balansera på den där hånfulla "övervikts"-linjen. Så jag avvaktar.
 
Jag tänker att skorna kommer bli min hälsocoach. Allt kommer lösa sig när jag snörar på mig dem, då vänder det. Det enda min kropp väntade på var lite schysst dämpning. Sköter skorna det kommer kroppen sluta känna behovet av att vaddera sig. Ja. Allt kommer bli bra med de nya skorna. Och citronvatten.
 
 
Linnea kommer inte få något kvar att jobba med, stackarn.
 
 

Kommentarer
Postat av: ASKA Anna

Sanna. Det ær dags att skriva en bok nu. Martina Haag kan slænga sig i væggen nær du kommer igång! Jag ser fram imot førsta sidan tillægnad ASKA och den signerade kopian i min brevlåda.
Forever Yours,
Anna

Svar: Men nu tror jag, nu breeer du pååå!!!! Men takk!!!! :-*
Susanna

2018-06-07 @ 20:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0