Nya tag.

Jag gnällde ju tidigare över att jag tappat mitt flow. Mitt hälsoflow. Jag kan omöjligt besinna mig på nytt, vad det verkar.
Och det tär på mig.
Jag var ju så  förbannat  grym tidigare. Kände mig motiverad, sund och livsglad. Organiserad, effektiv och kreativ. Briljant, fantastisk och, ja. Allt sånt. Det gick bra, helt enkelt.
 
Sen kom sjukdomen, tröttheten och allt jävla julgodis och jag bara släppte ALLT.
 
Nu måste jag hitta tillbaka. Och jag vet inte hur. Jag har gjort små tafatta försök. Lyckats stå över pepparkakor på jobbet men sen vräkt i mig Andreas M&Ms när jag kommit hem. Gjort ett vegetariskt storkok men sen hetsätit ett paket basturökt skinka innan läggdags. Mjukstartat träningen med 25 minuters motionscykel och sedan spenderat resten av veckan med att kolla streams från fosterläge.
 
Detta håller inte. Jag blir tröttare och tröttare. 
Alla är ju trötta nu, visst. Skyller på väder och årstid. Mörkret. Kylan.
"Det vänder", tröstas det.
Ja men när då??
Nä, jag måste vända det. Visst att december är en tröttmånad, men jag behöver ju inte bli ännu tröttare genom att missbruka socker och skärmstrålning. Hela min kropp värker från inaktivieten. Jag är en skam för min yrkeskår. 
 
Nä jag ska skärpa mig nu. Jag lovar. Ska googla  mealprep nu. Förkovra mig i fräscha mellanmål. Slänga resten av Andreas godis som jag lovat att inte äta upp men inte kommer kunna låta bli. 
 
Nu vänder det. Nu vänder JAG det. Vänta bara.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0