Fri. Tid.

Kände du? Pirrade det till i maggropen? Det var för att jag ska vara ledig i fem dagar nu. 
Jag vet, jag vet. Det är många som kommer vara det. MEN HUR OFTA HÄNDER DET DÅ? MIG?!?!
Och som avslut på jobbveckan kom en kollega med pillemariska ögon och frågade om vi inte skulle smaka av en skvätt vin som avslut. Spontan mini-AW. Fröjdfullt, minst sagt. 
 
Men tillbaka till det fantastiska. Ledigheten.
Fem sovmornar, innebär det. Fem dagar utan något direkt ansvar. Fem dagar av myskläder, youtube och, för i helvete; PUSSEL. 
Det anlände idag nämligen. Jag har det inte i hemmet än, Andreas ska hämta ut det. Han är dock inte fullt lika pepp som på pusslet som jag är. Han förstår inte storheten. Men han kommer märka. Det kommer boosta vårt förhållande, så klart.
 
Och vet du då? Just när jag skrev sista raden så kom en hyacintpust. Avsaknade av julkänslan jag beklagade mig över är som bortblåst. Hyacint alltså. Vilken grej. Vilken växt.
 
 
Ja, det är ju tydligt. Hela min tillvaro har en uppenbar guldkant nu. Till och med det faktum att lägenheten är snorkall så jag måste ha raggisar och teddyfilt på mig känns härligt. Att jag hinkar i mig te för att värma mig från insidan ut. 
Vad gör väl köldskador när man har fritid. FRITID. FRI. TID.
 
FEM DAGAR. FRI TID.
 
Nu. Nu njuter vi. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0