En kviga på vift.

Man saknar inte kossan förrän båset är tomt, heter det. Och visst stämmer det i många fall. Som när man tappar kontrollen över sin kroppsform eller när man ätit upp det sista i godisskålen. Samt nytillkomlingen på min lista: Järvsö.
Eller kanske är jag kossan som smitit ur båset, men faktum kvarstår att sen jag flyttade så uppskattar jag byn mera. Det är ju faktiskt oerhört fint och mysigt. Så denna hemvända drog jag med mig Andreas ut på promenad. "Snöra på dig kängorna!" röt jag åt honom inte så vänligt men bestämt, sen bar vi oss iväg ut i vansinneskylan och den påbörjade skymningen. 
Det var jättefint. Och vidrigt kallt.
 
 
Vi blev glada av friskluften. Men också paniska av kylan och pinnade snabbt på hemåt. Men fint var det. Att ha tagit sig in i båset en stund igen.

Kommentarer
Postat av: mor

vilka fina bilder

2015-01-16 @ 13:24:22
Postat av: mor

vilka fina bilder

2015-01-16 @ 13:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0