Lite vrede mot friskvården.

Friskis och Svettis har en bra lösning. Då jag redan har ett årskort på mitt vanliga gym köpte jag ett 10 gångers-kort hos Friskis. 500 kronor skulle det kosta, vilket innebär att jag på så vis spar in 25 kronor per gång då ett enstaka besök kostar 75 kronor. Gott så.
Jag köpte det här om dagen. 
"Det tillkommer ju 100 kronor som årsavgift också" sa damen i kassan samtidigt som hon knappade på tangentbordet.
"Jaha..." sa jag och blev direkt avbruten "Och 50 kronor för kortet, men det är ju livslångt, liksom. 650 kronor tack!".
Schyrre, Friskis. Jag spar in en tia per pass. Det kan jag ju få en halv proteinbar för, perfekt. 
Nåväl, man kan väl inte sätta prislapp på hälsan va? Så kan vi bortse från det faktum att jag lika gärna kunnat lägga på 500 kronor och fått ett halvårskort, men detta upplyste inte kassörskan om. VAR GÖMMER NI LOGIKEN, FRISKIS OCH SVETTIS?! I OMKLÄDNINGSRUMMEN ELLER BAKOM BENPRESSEN?! FÖR I KASSAN FINNS DEN FAN INTE. 
Nåväl. Valuta för pengarna var det ja. Gäller att ta ut sig ordentligt. Jag skulle ha tagit en bit tårta i onsdags. Fan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0