Att ha blivit en epileringsmänniska.

Mina vänner! Så vi ses här igen? Trevligt.
 
Ni som känner mig vet att jag är en hårig människa. Se bara här när Agnes och Angelica kämpade med min hårväxt, då jag säger "Jag är en luden kvinna" och Agnes direkt bekräftar "Det är du sannerligen". 
 
 
Det konstaterades där och då.
Åh, loftet. Livet.
Vaxningen var något som gick smidigt när jag hade min sadistiska hobby-thailändska Agnes som ställde upp på dessa smärtsamma sessioner. Men då jag lämnade Forsa så blev det även lite väl långt till Agnes och jag försökte själv hålla igång vaxningen, men det rann ut i sanden.
Drömmen om silkeslena ben började dock långt innan Forsa och jag önskade mig då en epilator och fick även detta, men det var en billigare variant och mer utav en torteringsverktyg än hårborttagare. Den fick Agnes som utbyte för att hon vaxade mina ben. Smärta mot smärta, ett jämt byte. 
Där kunde man tro att mina epileringsdagar var över, men nej, ödet ville annat. Jag är medlem i Buzzador och där får man ibland erbjudanden om att köpa vissa produkter till billigare pris. Så en dag fick jag erbjudande att köpa en väldigt spejsad epilator som lockade mig. Jag tvekade men bestämde mig till slut. Då var dealen så klart över och detta ärrade mig. Aldrig mer skulle jag tveka. 
Sagt och gjort, förra veckan kom det upp ett nytt erbjudande om en epilator. Denna var en Philips SatinPerfect HP 6579. En epilator som även kunde användas vatten, vilket tilltalade mig då jag var fast övertygad om att detta skulle mildra smärtan. 
Idag anlände den, raka vägen till mitt jobb, och jag sprang ner för trappen för att signa leveransen. Den packades upp bland storögda arbetskamrater och vi undrade alla vad jag egentligen gett mig in på.
Klockan rörde sig långsamt mot hemgång och till slut så var arbetsdagens slut kommen och jag ramlade in genom dörren och ner i det stekheta badet.
Och jävlar i mig! Jag hade rätt. Visst, det är fortfarande en hårborttagningsmetod som går ut på att rycka ut hårstrån med rötterna så nog känns det, men ack så mycket lindrigare det är när man får ligga i ett varmt bad.
Denna lilla maskin plockade fint med sig stråna och den inbyggda lampan (?!) såg till att man inte fuskade. Strå för strå så blev jag sakta men säkert mer och mer lik en faktisk människa och reslutatet var galet tillfredsställande.
Jag är nu en epileringsmänniska.
Se bild på underverket.
 
 
Den massagestavsliknande saken är perfekt vid knän och anklar där man annars lätt missar. Bra grejer. Nu väntar vi in barbensväder! 
 

Kommentarer
Postat av: anki

det där ljudet. usch, nu stänger jag av.

2013-06-06 @ 19:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0