Bio och pretto-jogg.

Hör och häpna! Vi lämnade lägenheten idag!
Visst, vi har väl gått på stan var och varannan dag, köpt mjukglass och så, men mest datahäng liksom. Lite läsa. En joggingtur här och där.
Nu fick vi tummen ur och gick på bio. World War Z. Jag hyste lite agg mot personalen på bion som var så oerhört ineffektiva men i övrigt var det en trevlig upplevelse, speciellt när jag skrämde livet ur Mattias genom att själv blir jätterädd och reagera lite för häftigt. Det blev popcorn, läsk och sedan en panikjogg från min sida när vi kom hem då allt stillasittande åt mig innifrån. 
I regnet sprang jag. Som man ser hurtiga människor göra ibland. Det bjöds på solregn och en oerhört vacker regnbåge, och när jag kom fram till det stället där solen nådde mig med full kraft var jag tvungen att jogga baklänges ett tag för att få känna den märkliga kombinationen av varma solstrålar och svalt regn i ansiktet. Sen insåg jag det vore trist om jag ramlade och bröt benen bara för att vara så där pretentiöst livsnjutande, så jag vände mig rätt och flåsade på i den normala färdriktningen.
Men mysigt vare! Eller ja. "Mysigt".
Jag bjuder väl på lite randombilder från Instagram i brist på annat. För att fylla ut liksom. För det är otäckt när det blir helt kalt å, som flickan sa. Hejsålänge.
 
      
 
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0