Nattliga främlingar.

Jag har laddat hem en app som spelar in vad som händer nattetid, detta efter att min bror gjort samma sak och lyckats få med ett oerhört otäckt ljud av något onaturligt väsen hemma hos sig.
Naturligtvis hoppas jag inte få råka ut för något dylikt själv, men då jag blivit anklagad för att prata i sömnen ett antal gånger så kom jag på att det kunde vara roligt att prova det hela. Få bevis, så att säga.
Första natten var allt vi fick med Mattias skorrande, nasala andning- vilket i sig var en liten vinst då han vägrar ta på sig att han ibland snarkar. Sen började godbitarna trilla in.
Mattias var "upptagen uppe" och försökte locka på något. Jag höll mig dock tyst om man bortser från ett oerhört chockat "Vad gör du?!" från ingenstans. Sen började Mattias nattspöka ytterligare genom att sätta sig upp i sängen flertalet gånger spana runt i sovrummet, vilket fick mig säker på att vi råkat ut för en "The Ring-situation", nämligen att vi tagit över brorsans väsen genom att lyssna på inspelningen. Inga omänskliga ljud snappades dock upp, bara knorranden och mummel.
En natt var det dock dags för mig att börja nattsvammla. Och när jag gör saker då gör jag det ordentligt. En längre mening. Av oerhört mystisk grund.
 
"Jag antog en främlings utmaning att jag skulle flyga honom gratis om vi såg lika ut"
 
Jaha? Va? Var jag någon sorts pilot här? Såg jag honom inte när han utmanade mig? Om det var en man, försvårar inte detta att vi ser likadana ut?
Så många frågor och inte ett endaste svar fanns att tillgå. Inatt spelar vi in igen. Och allt kan hända.
 
Bild på min säng. Men där sover vi inte inatt. Men ni fattar. Mest för stämningen. Ja.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0