Strax innan.

Ja ni, sveper ni in er i hösten nu? Jag tjatar, jag vet, men det är viktigt så jag kommer fortsätta med det. 
Jag gör det jag gör bäst, smörjer in mig i bodybutter, dricker groteska mängder te och lyssnar på svåra låtar i för stora tröjor. Det är så mina dagar rullar på.
Har kommit hem från en jobbkväll där jag redigerat och fnissat hejdlöst med en liten del av jobbstyrkan. Visst, man blir jävligt seg av dessa långdagar, men de har sannerligen sin charm också. Och nu är veckan i princip över, imorgon är det fredag (mmmmhhmhhhhmhhm) och jag har redan packat väskan för att återigen få åka på kramweekend till kärleken.
Som om inte detta vore nog med lyckoämnen så har jag skickat in hyreskontraktet och betalat första hyran till min alldeles egna lägenhet. Snart kommer jag få ligga sömnlös och lyssna på märkliga ljud med ett pickande kaninhjärta i bröstet och våndas över att jag första gången bor helt själv.
Jag har redan tänkt ut hundratals olika sätt som mitt liv kommer förändras på. Det är nu jag kommer bli smal, skriva den där boken, bli fotoproffs och tillaga kulinariska mästerverk. Sånt jag inte kunnat göra tidigare, så klart. För sånt kan man bara göra när man bor själv, så klart. Så klart.
Soffa, matbordsset, tv-bänk och spegel är också inhandlat nu så om knappt tio dagar rycker jag åt mig en nyckel och slänger in grejerna i boet.
 
Det känns nästan för bra hör ni, ni kan ju börja satsa på när allt går åt helvete.
 

Kommentarer
Postat av: anki

jag läste först fotbollsproffs. det är nått du kan tänka på nu när du ska bo själv!

2012-10-05 @ 00:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0