Måndagsmummel.

Måndag är här och har snart passerat till allas lättnad. Ni känner det va? Hjärtat slår lite, lite lättare nu när denna vidriga milstolpe har passerats.
Jag är väldigt nöjd då jag efter arbetsdagen lyckats handla sängben och mat med mamma, slängt upp en liten kreation på väggen, städat och storkokat. Gott så. Jajaja, jag har inte hunnit med gymmet, MEN HELVETE, JAG ÄR JU BARA MÄNNISKA. Ge er nu.
Så hur var er helg?
Min spenderades som vanligt i Hudiksvall. Fredagen och lördagen bestod av lite strosning på stan och soffmys naturligtvis. Söndagen däremot var nervkittlande och ljuv.
Hudiksvall besegrade Borlänge. Det var spännande länge, jag höll på att krypa in i mig själv och en del orosmoln visade sig men innerst inne var allt så tydligt. Borlänge höll helt enkelt inte måttet och det hela raserades. Med svansen mellan benen fick Borlänge inse faktum, det räckte inte hela vägen.
Jag ålade mig likt en mask på läktaren och skrek ikapp med svärmor, sport är tydligen något jag kan gå från intresse 0-100 på en bråkdels sekund.
Självklart gjorde raringen mål, en liten utvisning åkte bad asset på också. Sån är han. Sån är jag. Dras till bad guys liksom. 
Borlänges tränare blev utvisad på grund av osportsligt beteende. Det kan de ju öva lite på, tycker jag. För de lagen de kommer att möta i framtidens skull.
Sen, som om inte vinnarglädjen var nog, så av ren spontanitet och välvilja fick jag en jättefin gåva av svärmor också. Lila var den. Ja. Människor vid namn Karin har något visst, så är det bara.
 
Men nu! Min kreation. Eller ja, jag har slängt upp lite polaroidbilder på väggen. Fler ska tas men nu sitter de flesta av mina käraste där och stödjer mig i mitt lagande av singelmåltider och ser dömande på mig när jag försöker smyga åt mig ett glas vin kylskåpet. En ovärderlig guldkant i mitt lilla råttbo. 
 
 
 
Nu ska jag duscha, planera morgondagen och läsa ut de sista tolv sidorna i boken som jag egentligen borde läst ut för längesen men min separtionsångest är inte att leka med alla gånger, det vet vi ju, se bara min kökvägg. Ja, det var ett rekord i kommatecken ni just fick ta del av, njut. Sov gott, vänner, det kommer jag göra.
 

Kommentarer
Postat av: Samuel

Jag skådar mitt utsökta anlete, åhåhåhåh.
Puss på dig.

2012-11-12 @ 22:16:18
URL: http://slisshh.blogg.se
Postat av: Elina

Du ska få skriva texterna också i vår kommande bok, du har inihelvete mycket mer fantasi än vad jag har....Det betyder att du både fotar och skriver och jag bara bakar...det blir inga pengar över till mig :(

Natti natti!

2012-11-12 @ 22:22:02
URL: http://kakbakerskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0