Efter fyra timmars sömn.

God morgon. Det är dramatiskt värre här på internatet! Anna och jag skulle ha begett oss tidigt denna morgon, men så fick Anna lite feber igår framtiden var oviss. Klockan 07:30 får jag dock ett sms om att hon ska packa lite snabbt och komma över. Planerna är på banan igen, tänkte jag lyriskt och slängde ihop de saker jag skulle ha i en liten kasse. Men säg den lycka som varar för evigt, ty 07:50 ringer Anna och delger mig att hon råkat ut för en uppsvälld arm och massa prickar. Hon måste kontakta hälsovårdscentralen och säger något om att det kanske är en barnsjukdom, hon har inte haft dem ännu.
Det är exakt här paniken sätter in för mig. Pratar vi vattenkoppor nu? Dem har jag inte heller haft så det vore ju pricken över i-helvetet en dag som denna. Naturligtvis kliar det redan över hela kroppen på mig och jag väntar in Anna för att få höra vilken dom hon får.
Istället för att frakta oss tidigare så kan det bli att jag allena får bege mig runt tretiden istället. Nu blir det soffläge med mycket vätska och mycket vila. Och vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0