Lördagskänsla, not so much.

God morgon. Lördag idag, var det ja. Sitter ni på en sån där härlig lördagsskänsla nu då? Kanske har något roligt planerat eller bara ska ta det lugnt och mysa runt i mjukisbyxorna idag. Skönt för er.

Jag vaknade inatt och var säker på att jag måste ha tag på mobilen och att lampan var trasig. I vanliga fall när jag vaknar så kan jag utan problem lokalisera både lampa och telefon i mörker men nu hade jag ju inte vaknat. Jag resonerar så att jag måste dra rullgardinen rakt ut, alltså inte rulla upp den vilket också är hur lätt som helst från den positionen jag var i, utan att istället dra den ut mot rummet. Min krukväxt och silvriga dalahäst som står i fönstret var inte ritkigt med på det draget utan rasade så klart i backen, vilket inte störde mig för jag MÅSTE JU ha tag i mobilen. När jag ser mobilen och inser att jag fått ett sms vaknar jag på riktigt. Är osäker på att det var just det som triggade händelseförloppet men nu satt jag där vaken  med en ledsen växt och två delar av det onaturliga djuret som faktiskt redan varit limmad ett antal gånger.
Jag somnade om när jag ställt ihop det hela något men bara för att sedan vakna med en vidrig träningsvärk på grund av klent stretchande efter gårdagens gymbesök.
Det här är väl inte de bästa förutsättningarna för ett lyckat lördags-mode men skam den som ger sig.
Trevlig helg på er!
En bild från förr då lördagskänslan faktiskt infann sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0