Tips och trix.

Nu ska vi skära lite i Mattias Andréassons låt Förlåt mig.


Först och främst så har han ju skrivit låten själv och innan den spelades upp så sa de ju lite skämtsamt att bad om ursäkt även för detta. Killen kanske inte har den bästa självkänslan, läs t.ex. DETTA som är ett jävligt märkligt inlägg i deras EMD-blogg. (Ja, se här, jag gör efterforskningar. Engagerad bloggerska, jag vet.)
Ett förvirrande inlägg då han i och med rubriken får det att låta som att han är trött på att alla hyllar honom, men jag antar att det rör sig om det motsatta.

Nåväl.

Sången börjar med att han ligger till sängs med sin baby och de rör vid varandra i tystnat. Sen får vi höra att grabbstackarn inte kan vara god för mer än en minut. Bruden gråter av missnöje men försöker dölja detta, hon vill ju inte såra honom, men han märker det.
Troligen är detta ett återkommande problem då hon till slut får nog och slänger ut honom. Han får panik där utanför, har ingen jävla aning om vad han ska ta sig till, ångrar sig och vill bara att hon ska förlåta honom.
Flera år senare har han inte kommit över den här tjejen, men förståeligt nog så kan hon ju inte bara ta tillbaka honom om han inte påvisar någon bättring.

Då har jag råd till dig, Mattias. Gamla beprövade knep som hjälpt många män under åren.
Ta en snabbtur in på toaletten och rub out that easy one, så att säga.
Ta små pauser under själva akten.
Du säger ju också att hon existerar överallt i din fantasi, prova tänk på annat! Avtändade grejer.
Vill du har mer tips, herregud, googla. Det är det här internet i huvudsak är till för.

Lycka till Mattias!

Kommentarer
Postat av: Fredde

Helvete vad sjuk du är i huvudet.. Men sjukt roligt inlägg!!! Varför kåsar inte du??

2012-02-19 @ 16:57:37
Postat av: Mikaela

SÅ wonderful!

2012-02-19 @ 20:02:37
Postat av: Sanna

Därför att världen kan inte hantera mig.

2012-02-20 @ 14:16:57
Postat av: Fredde

Så shangtilt av dig..

2012-02-22 @ 07:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0