Att glädja shoppinghjärtat.

God morgon. Idag blev jag och mitt lilla tjejgäng mycket positivt överraskade då vi fått vårt paket fyllt med kameratillbehör. En fjärrutlösare, ett UV-filter och ett 16 GB minneskort var de saker i lådan som tillhörde mig. Jag roffade åt mig prylarna och sprang upp på mitt rum likt en girig tvättbjörn.
Nu har jag brutit en nagel i min hysteri i att ta mig in i de enskilda förpackningarna, men det var värt det. Här ska filmas och fotas som aldrig förr. Nu väntar vi bara in det där förbannade objektivet jag beställt som kommer göra underverk under praktiken nästa vecka om det kommer i tid. Hoppas vi.
Jag pratade förresten med min praktikledare, tidigare känd som Svågern här i bloggen, och han sa att det var utmärkt om jag kunde använda mig av mitt stativ och min fjärrutlösare om vi får chansen att fota en sprängning. Då måste man nämligen ta skydd och får inte sticka ut huvudet någonstans. Min känsla angående att få min 18000 kronorskamera bortsprängd är att jag nog gärna vill att huvudet ska följa med i så fall, så vi får se hur vi löser det.

 


Kameran, UV-filtret och min trasig nagel.


Kommentarer
Postat av: lisbeth s

Ser fram mot bilder från spännande upplevelser under din praktik ! Men låt inte "sprängarbasen" utsätta vare sig dig eller din kamera för faror !!!

Vad är det förresten för objektiv du köpt ? Nyfiken ;-)

Kram <3

2012-02-23 @ 16:26:41
Postat av: Sanna

Samma här, lovar att lägga upp ett gäng om jag kommer helskinnad tillbaka! Det blev ett Sigma 17-70 mm f/2.8-4.5 till slut! Det har anlänt och hämtas upp på söndag hos mor!

Kram, kram!

2012-02-23 @ 17:19:29
Postat av: lisbeth s

Kul med nytt objektiv ! Lycka till på din praktik <3

2012-02-24 @ 13:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0