Att vilja ha ett hem.

Jag söker lägenhet. Max en två, men det lär bli en etta. I trygga lilla Järvsö.
Gott så.
Jag skickade in en intresseanmälan och berättade om mina önskemål, sedan vakade jag som en hök över hemsidan. När det var fyra ettor ute på erbjudande kunde jag inte stå emot längre, utan ringde upp och frågade om det gick att lösa en visning.
- Har du gjort en intresseanmälan?
Jag svarade ja och uppgav personuppgifter.
- Ja, du finns här. Vi väntar på fler besiktningsbesked, jag kommer höra av mig med ett erbjudande senare.
Jag berättar att jag jobbar och frågar hur man då löser det här med nyckelutlämning.
- Men det löser sig, låt mig få göra ett erbjudande!
En gräns var satt, jag var för ivrig med att vilja betala hyra. Skamlöst pushig, helt enkelt. Så nu parasiterar jag på någon annans lägenhet för att stilla abstinensen något.
En vacker dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0