Temadagar.

Den här veckan har bestått av två temadagar. Igår var det filmvisning- Where my heart beats och filmens skapare Khazar Fatemi var här och berättade om filmen och hennes upplevelse. Det hela var mycket intensivt och berörande och dagens tema, som skolans BTU-klass stod för, var inte sämre på något vis.
Beroenden, missbrukare och medberoendes situationer togs upp och ögonöppnande för samtliga i lokalen. BTU ska vara en utbildning där man lär sig oerhört mycket om sig själv och jag tror att de flesta av oss som var där och lyssnade lärde oss något bara under den här dagen och jag kan näst intill garantera att alla fann ämnet ofantligt gripande.
Helvete vad bra det var, helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Läser och förundras, sedan bläddrar jag nedåt och ser föregående inlägg... Kewl!!

2011-11-23 @ 16:35:39
Postat av: Elina

Minns våra temadagar med sentimental glädje :) Vi framförde ju till å med en egen låt som en kille i klassen skrev, den handlade sannerligen om beroende...Hoppas du har det bra annars!

2011-11-23 @ 22:48:14
Postat av: Sanna svarar

Mikaela: Ja, här kör man med kontraster;)



Elina: Ja när var det du gick igen? Är nästan så att jag funderar lite åt det hållet också nu.

2011-11-24 @ 12:44:00
Postat av: Elina

2006/07...ångrar det inte en dag...även om jag nog inte vill jobba med det i nuläget...men det var den roligaste och mest användbara utbildning jag har gått iaf:)

2011-11-24 @ 16:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0