Naivism.

Den här veckans hängning rör Naivism. Jag tog då ett kort på min säng och bestämde mig för att rita på detta. Jag scannade in den efter att jag ritat på den så ni, mina älskade, skulle få se. 
Min tolkning av naivismen blev barns sätt att se på saker, och då mina tecknar-kunskaper ligger på samma nivå som en 5-åring så kände jag att jag var så hemma som jag bara kunde vara på det här. 
Det blev alltså inte så mycket abstrakt, inga groteska vinklar eller så, mer än att jag skärpte upp bilden rent allmänt och sedan kluddade lite på den.
Ja. Så tänk typ barns rädsla för att gå och lägga sig och lite så då, jorå, såatteh...



Kommentarer
Postat av: lisbeth s

Helt klart liiite olika känsla i dom två bilderna...

Tänk vad små detaljer kan göra skillnad :-)

2011-11-15 @ 12:11:52
Postat av: Sanna svarar Lisbeth

Ja och vad kul det är att få plocka fram färgpennorna igen! :) Börjar gilla det här med att gå en estetlinje!

2011-11-20 @ 16:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0