Stream of consciousness.

Ibland blir jag så trött på er. När jag för en gångs skull LEVERERAR så REAGERAR ni INTE. Jag tyckte gräsklippskortet var jätteroligt. Men inte ni tydligen. Vi delar uppenbarligen inte samma humor, ni och jag. TRÅKIGT.

Annars då? Jo, här sitter jag med fett hår, halsont och huvudvärk. Möjligen lite PMS också. Man har väl haft bättre dagar om man säger så. MEN DET ÄR JU SYND ATT KLAGA.
Mer då? Jo, jag har blivit nykär i VERSALER igen. Men det kanske ni har MÄRKT. När ni ser versalerna ska ni tänka er mig artikulera högljutt med stirrande ögon. Det är nämligen det jag gör när jag skriver det. Annars försvinner all charm i mina versaler. FÖRSTÅR NI?

Eken har det bra i Norge har han berättat för mig. Han ringer ibland och berättar hur han har det. Jag försöker också berätta hur jag har det men då hör jag hur han blir frånvarande och plötsligt säger han "jaha, men vad bra, du får ha det så bra och sova så gott då så hörs vi". Sen är det bra med det. Men det är ju fint att han har det kul.

Märker ni förresten att jag bloggar mycket mer när Eken inte är hemma? Nej, det har ni säkert inte märkt, men då är det ju bra att jag berättar det för er. Jag bloggar mer när Eken inte är hemma. Varför? Det är ju inte direkt så att jag spenderar tid med honom när han är hemma och därför inte har tid med annat. Jag tror jag helt enkelt blir lite mer inspirerad kanske. Eller så har jag bara tråkigt. Det är en fin linje det där.

Jag hittade en ölkorv och en euroshopper energidryck i kylen nyss. Det kan mycket väl vara den bästa smakkombinationen någonsin. Efter lufttorkad skinka och äppelljucie. Eller rostbiff och festis cactus lime. Prova allt det jag just nämnt, ni kommer få en helt ny syn på livet. Eller åt minstone gå upp ett par kilon.

Energidrycken kan mycket väl vara anledningen till att jag sitter här och spyr ur mig allt jag kan komma på i tankesväg just nu. Kanske vore det bättre att använda den tillfälliga energin till något mer produktivt men jag vet ju att den snart kommer försvinna och att jag kommer ligga i fosterställning i soffan och slå mitt personbästa i självömkan.

Nej, jag ska nog byta om till pyamasbyxan och slänga ihop någon tragisk singelmiddag. Kanske återkommer jag ikväll eller aldrig mer. DEN SOM LEVER FÅR SE. Jag avslutar med en bild av Jan Stenmark. Tack. Ridå.


Kommentarer
Postat av: Elina

Gräsklippskortet var inte alls roligt, jag läste texten och såg hela tiden fram emot att det skulle komma en bild på din far...jag var fullständigt tvärsäker på att det var honom du skrev om haha:)

2011-06-28 @ 22:14:33
Postat av: svågern

Och vi är faktiskt på semester. Det är ett rent h-vete att kommentera från mobilen. Dagens i-landsproblem liksom.

Kram

2011-06-28 @ 23:19:43
Postat av: Sanna

Men fan Elina, du kan ju inte ha förutfattade meningar och förväntningar när du läser här inne, då blir ju allt förstört!

Och Björn är förlåten. Bara du lovar att kommentera dubbelt så mycket när du kommer hem igen.

2011-06-30 @ 21:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0