Hysteriskt trevlig gårdag.

Igår var det fest med jobbet och är det något chefen kan så är det att ordna helt absurt lyckade fester. Som föregående inlägg vittnar så började vi med att slänga oss ut för Järvsöbacken med cykel. Det blev två turer för mig. Första gick bra, andra vändan blev jag kaxig och slog en vurp. Även om jag var konstant livrädd och höll på att svettas ihjäl under all utrustning så var det oerhört roligt och nog tror jag att vi alla var lite kaxiga över att vi klarade det.
Efter detta blev det en underbar lunch på Brostugan sen bar det ut på flotte. Vi fick även chansen att åka vattenskoter med chefens söner. Helvete, säger jag bara, jag har nog ALDRIG haft så skoj. Jag tvingade mig till så mycket som tre turer varav den sista blev en oerhört våt upplevelse. 
Som en liten koalaunge klamrade jag mig fast vid Dennis och skrattade så jag höll på att tuppa av. Snodde en bild av chefens fru.



Efter detta blev det mer flotte där en kock hoppade ombord och bjöd på en fantastisk måltid. Efter detta gick vi i land och det blev dans, tjo och tjim. En helt sagolik dag som sent kommer att glömmas. Det man kommer ihåg av den d.v.s.


Kommentarer
Postat av: Svågern

Eftersom vi också hade personalfest igår (fredag) så kan vi ju göra en kort jämförelse här i partystatus.

Järvsö - Falun:

Downhillcykling - promenad till kontoret i regn

Adrenalinrädsla - mild irritation över regnpromenad

Lunch - nej, kvällsaktivitet

Flotte - köttflotte i omklädningsrummet (inte sant)

Vattenskoter - EU-moped till konsum för chipsinköp

Kock - hämtmat från Sibylla

Dans - spridda kroppsrörelser till Spotify

God dryck - ett HELT pickupflak fullt med öl

Tjo och tjim - Skandaler med hånglande kollegor



Summa: Järvsö 9 Falun 1

Vi fick ju iallafall ett poäng (köttflotten!!!). Grattis Falun!

2011-06-18 @ 12:09:51
Postat av: Sanna svarar Svågern

Vill du att jag ska fixa in dig på Q-survey? Du kan ta över efter mig till hösten. Men jag varnar dig, det är inte lätt att fylla upp tomrummet som blir då jag slutar. Du måste leverera minst tre fräckisar per vecka, samt stöta hejdlöst på samtliga i den manliga personalstyrkan. Och Elina.



Tänk på saken och ring mig sen.

2011-06-18 @ 14:23:41
Postat av: Svågern

Har tänkt på saken. Fråga: måste jag stöta på ALLA manliga i personalen? Och hur snygg är Elina?

Jag ringer dig.

2011-06-19 @ 00:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0