Att göra det okej.

Jag har tagit upp mitt sims-spelande igen. Jag vet, jag vet, jag är snart 22 år gammal och borde göra bättre saker med min fritid. MEN DET ÄR JU SÅ ROLIGT.
Igår höll skammen på att äta upp mig inifrån och jag var nära att stänga av spelet då jag inte stod ut med mig själv och min barnsliga njutning, men då ringer Marcus.

-Vad gör du?
-...jag spelar sims.
-Lägg. Av.
-...och jag gör typ det coolaste huset ever.
-Fan jag vill också spela!

Skammen var bortblåst och jag kunde fortsätta mitt spelande. Jag gillar Marcus. Jag ska skapa en sim efter honom.




Och han ska ha sjukt hög stjärnstatus och ordna autografskrivningar vid det lokala cafét!


Kommentarer
Postat av: Svågern

Vi är hemma nu men det är uppenbarligen inte lillebror eftersom det spelas SIM's hela dagarna... Vadan detta? Nu MÅSTE lillebror komma hem så det blir lite ordning på torpet. Vi kan inte ha produktiv ungdom som slösar tid på dataspel när man kan rensa sill eller böja vidje. Ett rekordeligt dagsverke på min ära. Åh hå jaja...

Eder medveetslösha päänjshonär

2011-07-01 @ 00:20:42
Postat av: lisbeth s

En annan är fortfarande på semester (he-he..) innebärande sporadisk tillgång till internet. Idag fick jag äntligen chansen att läsa ikapp diverse bloggar, bl.a. denna. Det har gett mig en mycket roande och fnissig stund !

TACK !!!

2011-07-01 @ 16:43:33
Postat av: Maria

Haft en bra dag?

2011-07-01 @ 16:58:51
URL: http://mariimore.blogg.se/
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/fredag-dagens-blogg.html#comment

2011-07-01 @ 17:29:18
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hehehe älskar tanken på att ha en medvetslös pensionär som läser bloggen.

2011-07-03 @ 12:33:22
Postat av: Pänsjionären

Aha. Måttet är rågat. Från och med nu kommer jag att lusläsa denna digitala tidskrift mycket noggrant. Vi vill ju inte att dagens ungdom förslösar sin tid på gamman och nöjen. När jag var ung brukade vi mata lergökarna och blåsa mask efter vi jobbat 14 timmar på sågverket. Och det var ändå bara på helgerna bara för att det var kul. Tänk när det var vardag. Jisses, på min ära.

Och is på mjölken var det och vi bodde i en sjö och slickade motorvägen ren från överkörda djur (det där är snott från Monty python, men vem bryr sig...).

Godnatt gott folk.

2011-07-03 @ 22:45:16
Postat av: Sanna svarar Pänsjionären

Du har sannerligen mycket visdom att dela med dig av. Jag ser fram emot detta.

2011-07-04 @ 21:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0