Att röra sig. Lite.

Jag hittade min dammiga gamla yoga-dvd idag och bestämde mig för att prova på livet som ormmänniska igen. Dock låg jag och retade upp mig över att jag tycktes ha betalat en mindre förmögenhet på att se en kvinna ligga och djupandas i en halvtimme och så då tog med mig Eken ut i elljusspåret istället.
Eken drog iväg före eftersom jag bestämt mig för att bara powerwalka lite. Hela vägen dit var jag aningen orolig över den groteska myggmängd som mött oss sist vi försökte oss på lite motion, men väl framme var detta inget problem. Det blev en ljuvlig promenad i rask takt med ny musik i iPoden och i slutet så joggade jag faktiskt lite. När jag kommer fram till Eken så upptäcker jag varför min promenad var så njutningsfull, han hade nämligen sprungit före och agerat mygguppsamlare.
Han hade en hel svärm med blodsugare runt sig och var tämligen mån om att ta sig hem så fort som möjligt.
Det jag vill säga med detta är att det faktiskt är ganska trevligt att ge sig ut och röra på sig, något jag har en tendens att glömma väldigt lätt. Eventuellt blir det en till tur imorgon. Om Eken springer först d.v.s.


Snart kanske Snorlax-tiden är över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0