Skalade räkor?

Nu har jag satt i mig räkorna. Vi köpte färdigskalade, något vi inte brukar göra annars, men jag vill ha mycket räkor och få i mig dem snabbt så jag kände att det var värt ett försök. Så här i efterhand känner jag mig dock en smula fundersam. Skalade räkor. Så stod det på påsen vi köpte. Därför trodde jag också att jag skulle få skalade räkor. Tog det för givet. 

Eller är det jag som är dum i huvudet här? Har jag missat något? 

På var och varannan räka hittade man något skit kvar, ett ben, en ryggsköld eller nått annat äckligt spret som man fick sitta och kraffsa runt efter i käften för att få ut. Detta tar ju bort all möjlig njutning och framförallt hela syftet med SKALADE RÄKOR. Det jag undrar nu är om skiten skalas med maskin eller av människor, men tyvärr är påsen slängd så jag kan inte kolla upp saken. I vilket fall som helst måste de bättras, smörj maskineriet eller ta in någon med flinkare fingrar, för det finns inget vidrigare att känna det där hårda och något vassa leta sig in mellan gaddarna när allt man vill ha är lite skaldjursmys. ATT MAN SKA BEHÖVA BLI FÖRBANNAD. Inte var de så goda heller.
Nej, nästa gång skalar jag dem själv och tar att man får lukta fan av fingrarna i en vecka efteråt och att det tar tre timmar att få i sig tio små sorgliga räk-helveten. Det är det fan i mig värt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0