Den sociala pressen.

Idag ska hyresvärden komma in och fixa ett element. Det här fuckar upp hela min dag.
Nu är jag förvisso något orättvis, det finns en positiv grej med det och det är ju det faktum att jag hade städat hela lägenheten innan klockan tio på morgonen, och sen tvingade ut mig på en lång promenad i hopp om att det skulle vara klart då jag återvände.
Det var dock inte klart och nu sitter jag här, nerkyld, och vill inget annat än att ta ett bad. Men kan jag göra detta? Vad händer om de ringer på just då? De har ju nyckel och kan ta sig in själv men det hela blir så oerhört märkligt. En prekär situation, helt enkelt.

Jag har ätit frukost. Läst lite bloggar. Men nu vet jag inte alls vad jag ska ta mig för. De kan dyka upp när som helst.
NÄR SOM HELST.
Jag känner mig nästan lite fången. Funderar på att ge mig ut igen, men jag blir ju så kall om benen. Helvete, om man hade fått en ungefärlig tid då, men nej. Säg att de dyker upp klockan 16 på eftermiddagen och här sitter jag, kall och luktar illa, på grund av rädsla att bli påkommen i duschen.

Jag var med om en liknande situation då jag och Eken bodde i ettan i Järvsö. Då skulle vi få toaletten utbytt. Vi hade fått ett datum på när han skulle dyka upp samt en något mer snäv beskrivning i form av "på förmiddagen". Klockan 10:13 blev jag kissnödig. Jag ställdes då inför samma frågeställning: hinner jag?
Jag väntade i fyra minuter innan jag tänkte att det är klart jag hinner och vad händer precis då.
Jo, det ringer på dörren.
Hjärnsläppet sätter till och jag tänker först hoppa över att spola då jag inte vill att reparatören ska höra detta och veta att jag just kissat i toaletten han ska byta, men detta hade ju i så fall ändå avslöjat sig själv och turligt nog så kommer jag på mig själv mitt i denna galenskap och väljer att spola.
Skammen då jag släppte in mannen var dock total och brännt barn skyr elden kan man säga. Så jag väntar med att duscha.

En liten irriterande känsla som tynger mig i detta nu är det faktum att jag faktiskt hade hunnit med en snabb dusch under tiden jag suttit och skrivit detta. Men då hade ju inte ni haft något att fördriva tiden med. Så varsågod. Nu ska jag tömma en diskmaskin och stressa upp mig själv lite till, för detta bränner kalorier har jag hört.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0