Byxdressen.

Vi var ju på Gekås på semestern, självklart var vi det. Jag handlade väl en hel del om man säger så, men en specifik sak tilltalade mig lite extra. En byxdress. Jag köpte den då tyget var sanslöst mjukt och den verkade perfekt ur myssynpunkt.
När vi kom tillbaka till Carlssons Utsikt drog jag på mig den med detsamma och märkte att något hände med mig. Jag blev direkt ett med plagget. Eken såg skeptisk ut och jag försökte förklara för honom det fina med att ha en tröja och ett par byxor SOM SITTER IHOP, men han suckade bara och fortsatte med att leta lägenheter.
Under tiden han ägnade sig åt detta blev jag mer och mer lyrisk över det faktum att byxdressen var så funktionell.
Kolla, jag kan göra så här i den! sa jag till Eken och tog mig an diverse yogaställningar.
Mhm. svarade Eken kort utan att höja blicken från datorn.
Men kolla då, så här kan man också göra! fortsatte jag något mer påtvingande.
Eken kollade upp kort men sa inget.
Man kan göra enklare saker i den också. nästan skrek jag nu och varvade meditativa poser med mer extrema krumbukter.
SÄG NÅGOT JAG SKA GÖRA, VAD SOM HELST, BYXDRESSEN KLARAR DET! SÄG NÅGOT!!! uppmanade jag nu Eken hysteriskt tills han fick nog och röt i åt mig att vara tyst då han var upptagen.
Jag tog istället tyst ett par bilder av den för i hopp om att ni skulle förstå storheten med plagget, eftersom Eken var så likgiltig till det hela.
Tillåt mig delge:





Även om jag inte vågade ta så många bilder då det var störande för Eken så borde detta räcka för att ni ska få en liten bild av mångsidigheten byxdressen bjuder på. Den är en fröjd att bära. Tack för er tid.


Kommentarer
Postat av: lisbeth s

Snygg tjej, tuff byxdress, tjusigt rum.. Fattar inte hur din sambo kunde prioritera annat just då !!!

2011-08-08 @ 13:08:00
Postat av: Sanna

Men eller hur?! Tack Lisbeth!

2011-08-08 @ 14:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0