Att gå på gatorna.

Jag ska jobba efter vägen i år igen. Köra lots. Detta bestämdes inom loppet av en kvart idag. I fyra veckor ska jag ha ledigt från mitt vanliga jobb för att inandas asfaltsångor och bli omkörda av idioter som inte vet vad "följ mig" betyder. Detta är något jag faktiskt längtar något till. Det är något visst med att vara ute på vägen.
Men.
Jag kommer sakna mitt nuvarande jobb så fruktansvärt. Jag känner det nu. Fyra veckor är ju lång tid ju. Och det gör ont i mig. Jag är välkommen tillbaka efter det, men tänk om mina arbetskamrater glömt mig? Jag kommer få en annan doft, tänk om de stöter bort mig? Puttar ur mig ur boet och låter mig svälta till döds.
Det som är ännu värre är att jag sökt skola till hösten. Om jag kommer in där då? Då måste jag ju sluta. Va? Nä. Usch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0