Sjukdom

För två helger sen var jag hos min jätteförkylda syster och tänkte att det här kommer gå åt helvete. I flera dagar efteråt gick jag och kände efter och inväntade det kommande infernot. För ungefär en vecka sen tänkte jag att jag hade klarat mig. För första gången klarade mitt immunförsvar att skydda sig mot ett virus, otroligt.
Detta medförde en slags hybris, så när min arbetskamrat började snacka om att hon nog höll på att bli sjuk reagerade jag inte det minsta. Jaha, vad tråkigt för henne, tänkte jag. Jag gav henne tillfriskningstips och sa åt henne att verkligen kurera sig nu när vi skiljdes åt för en långhelg.
Igår märkte jag att jag började snörvla lite, men inte ens då insåg jag allvaret.
Idag. Idag, mina vänner. Helvetet har brytit loss. Okej, kanske inte så farligt då, jag har lite ont i halsen och är täppt i näsan, men jag förstår ju vad som komma skall.
JAG VAR SÅ NAIV!
Nu är det echinacea echinagard, kan jang, c-vitamin och groteska mängder grönt te som gäller. Samt soffliggande deluxe.
Jag kommer som alltid försöka hålla er uppdaterade i mina symptom, så om jag inte avlider inom det närmaste så hörs vi snart igen.
Krya på mig.

Ps. Nässpray har alltid varit min bästa vän i förkyldningstider, och Nezeril har varit märket jag av ren vana hållt mig till. När jag var i Östersund och jobbade och började känna av nästäppa så bad jag mina arbetskamrater ge sig i väg och inhandla ett paket nässpray åt mig. De kom tillbaka med ett paket Otrivin och sa att detta var betydligt bättre än Nezeril. Och jävlar i min lilla låda, jag har aldrig varit med om en sådan befrielse! Det är som att dra en kallsup varje jävla gång man sprayar med den lilla rackaren, sådan obeskrivlig kraft!
Har ni aldrig provat Otrivin så gör det, och läser skaparen bakom denna lilla uppfinnelse detta, så får ni gärna skicka en årförbrukning som tack för all marknadsföring. Tack på förhand.
Ds.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Om det inte funkar så har jag alternativ medicin som jag fick av ett psykfall i San Cristóbal. Man tar tre droppar av medicinen, blandar med sex droppar lime, låter stå några minuter, häller på vatten och dricker. Tre gånger med en timmes mellanrum. Det sägs bota allt inklusive cancer, så säg till när du är redo för flaskan!

2010-09-10 @ 10:18:34
URL: http://sandrachristineaxelle.blogg.se/
Postat av: Sanna svarar Sandra

Oj, ja jävlar, det där lät som dundergrejer det!

Kör på alvedon och nässpray någon dag till, och hjälper inte det så vet jag vart du finns!

2010-09-10 @ 13:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0