Toalocket.

Jag läste igenom det jag nyss skrivit och reagerad lite på en sak. Att jag blir lyrisk över att kunna lämna toalocket öppet. Hur hände detta?
När jag ibland frågar Eken om det finns något han vill att jag ska jobba på (enbart för att sedan få läsa upp de 7 A4:an jag sammanställt, naturligtvis) så brukar han svara att han vill att jag ska bli bättre på att fälla ner toalocket.
Och detta förstår jag inte, det är väl bara opraktiskt att ha det nerfält?
Visst bakterierna flyger i luften vid spolning och landar på våra tandborstar, jajaja, det man inte dör av gör en starkare. Som en bekant från Luleå sa "Jag tror att man blir friskare av att äta chips direkt efter att man kliat sig i röven.". Så långt skulle nog inte jag vilja sträcka mig, men grundtanken är ju fin.
Jag märker nu att det börjar bli en smula smaklöst att läsa detta, men då vill jag åter igen hänvisa till det man inte dör av o.s.v.
Visst, jag kan själv vara lite insiktsfull och tänka att toalocket finns där av en anledning, men brukar inte männen vara de som lämnar ringen och hela helvetet uppfällt? När vände detta? Har jag närt en feminist vid min barm?
Men jag har försökt bättra mig. Men saken är den att jag oftast kommer på detta efter att jag spolat och då ser jag absolut ingen funktion i det. Förutom att värna om husefriden, naturligtvis.
Men är det att fälla ner toalocket som står i vägen för mig då det gäller att bli den ultimata flickvännen så kan det vara värt ett försök. Men inte denna vecka.




Kommentarer
Postat av: lisbeth s

Hihi, jag visste inte att jag lyckats SÅ bra med att inpränta feministiska värderingar hos sonen ;-)

2010-11-23 @ 12:22:20
Postat av: Fredde

Jodå morsan, bara dom fäller ner toalocket, diskar och lagar mat så är jag nöjd! =)

2010-11-23 @ 18:14:58
Postat av: lisbeth s

Men Fredrik då !!! Det var ju inte SÅ jag menade !!!

2010-11-24 @ 08:38:28
Postat av: Ekens bror d ä

Fantastiskt roligt:-)

2010-11-26 @ 00:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0