Reetone schmeetone.

Idag när jag tog ett långbad och lästa några gamla iform (det är föresten ett jävla helvete att läsa i badkaret, måste sluta med det.) så såg jag en skoreklam från reebok. Skon hette Reebok Easytone och skulle göra varje promenad till ett litet gympass.
Och ingen har väl missat reklamen för deras nya sko reetone/easytone, där en söt lite brasiliansk rumpa svassar runt och får män att flåsa och kvinnor att gråta. Denna ska öka muskelbyggnaden i vaderna och låren med 11% och  i rumpan med 28%. Mhm.
Det reebok inte tar upp är att de också ökar antalet brutna fotleder med 30% och luftkuddseffekten går sönder så skorna måste bytas varje månad, vilket leder till 12% höjda ekonomiska utgifter. Detta har jag inte något som helst bevis för efter som jag hittat på det själv, men jag tror inte att ni ifrågasätter reebok så jävla mycket heller när de slänger sig med procent hit och dit.
Det jag inte förstår är varför de gjorde en liten halvdan marknadsföring för ett år sedan med blygsamma små tidnings annonser, och nu helt plötsligt kan man gå en meter utan att ha den där jävla putrumpan upptryckt i ansiktet.
Varför skriver jag det här inlägget?
Kanske är jag upprörd för att detta är lite som att kasta t-röd på kroppsideal-brasan. Kanske är jag bitter för att jag fick höra om de här skorna strax efter att jag köpt ett par nya gympa skor och ständigt är livrädd för att det ska komma något nyare och bättre. Kanske är jag bara en liten surfitta med alldeles för mycket fritid.
Allt jag vet är att ett helt gäng med brudar kommer slänga sig över rumpskorna, powerwalka med väninnan tre gånger i parken och sedan sitta på ett café (i högklackat istället för gympadojjor) och prata om den där nya krämen som det sägs gör underverk för celluliter. Eller jag vet inte?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0