Bakisfredag.

Det blev en liten spontangrillning hos mig och Eken igår som Phäntie och Sebben slöt upp i. Till detta naturligtvis lite rusdryck.

Spontana tankar när man vaknar:

* Aldrig mer.
* Kan man vara törstigare?!
* Något har dött här inne. 
* Skjut mig
.

Och naturligtvis en minnesscan på vad man sagt och gjort.
Sen tar man sig upp ur sängen och gör en skadekontroll. Spontana tankar:

* Jävlar i helvete.
* Ja, kul måste vi haft...
* Måste skaffa vänner som städar efter sig.
* Skjut mig.

Nu har jag i alla fall städat upp här och diskat en jävla massa. Jag har även duschat och sminkat mig. Allt detta när Eken spelar Black&White på datorn utan att ens märka när jag plockar disk runt honom. Helt plötsligt börjar det åska och jag river kvickt ur kontakterna till tvn och stänger av min dator. Eken dröjer dock med detta då han inte anser sig ha hört mullret. Kort där efter smäller det dock till så att fönsterrutorna skallrar och han stänger motvilligt av sin dator.
Jag rycker ur de kvarvarande kontakterna medan Eken luffsar ut till tvrummet för att dra ur tv:n, vilket jag som sagt redan gjort.
"Jävlar vad du var snabb då." häver han ur sig. "Ja, jag har hunnit mycket jag med du suttit och spelat. Och ja, jag är lite bitter över det." svarar jag då.
Han suckar av tristess då han inte längre kan spela data och tar istället gitarren och sätter sig och plinkar. Frustrerad över hans slöhet sätter jag mig på balkongen och försöker njuta av årets första åskväder. Sakta men säkert fylls jag med ett lugn och hittar tillbaka till mig själv, till den jag verkligen är. DEN PERFEKTA FLICKVÄNNEN.
Så jag rostar två mackor, en med ost och gurka och en med ost och hallonsylt, och rör sedan ihop ett glas oboy som jag serverar min odugliga gitarrist. Får dock lite onda cirkel- vibbar av det hela. Jag gräver min egen grav, visst gör jag?



Kommentarer
Postat av: Sis

Oh yes! Trust me!!! Kommer inte kännas lika ok om några år och då är det to late my friend...

Efter sjutton år med samma gubbe vet jag detta, suck!

2010-05-14 @ 21:07:29
Postat av: Sanna svarar Sis

Men jag gör mitt bästa för att väga upp skämma bort-biten med misshandel. Så jag ändå får respekt, liksom. Tror det hjälper lite.

2010-05-15 @ 09:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0