Sovrumsändringar


För en tid sen fick jag en vision. Jag skulle göra vårt sovrum mysigt. Det är något jag länge försökt med men inte rikitigt lyckats. Så jag slarv-betsade spegeln vi köpte för jättelängesen svart och hängde upp.





Och visst blev det en liten förbättring mot att ha det helt tomt, det blev det. Men det var ändå inte riktigt helt hundra. 
Så jag började fundera och plötsligt slog det mig att jag skulle sätta upp massa bilder ovanför sängen och sätta garderobsblommor på sängborden, sen som kronan på verket byta ut panelgardinerna mot en simpel gardinkappa. Det skulle bli sagolikt! Sen gick veckorna och jag väntade på att hitta de perfekta ramarna och de frodigaste garderobsblommorna, men med tiden kom också tvekan. Det skulle bli en himla massa hål i väggen för alla de där tavlorna. Och jag skulle säkert inte kunna få dem att se så där slarvigt uppsatta ut så det blev snyggt. Och garderobsblommor?! Vad tänkte jag med, världens fulaste blommor ju! Gardinkappan kommer däremot passa bra.
Men så var vi på Ullared och jag började fylla vagnen med tavelramar. Jag trotsade tvekan och kunde höra det lilla blå tåget i mig.

 

 

jag tror jag kan, jag tror jag kan, jag tror jag kan.



SER NI GARDEROBSBLOMMORNA!?! Jag kunde inte ha valt en bättre växt! Solljuset når ju inte riktigt dem så därför krävs det en överlevarväxt. Och ramarna! FANTASTISKT! Jag funderar dock på att ta fram lite svartvita bilder och byta ut alla förutom dem i mitten. Det enda jag är lite missnöjd med är gardinkappan. Det blev lite tomt, tycker ni inte? Jag har dock bytt ut den svarta mot en vit nu.


Jag känner dock att jag inte är en tillräckligt duktig fotograf för att återge den otroliga myskänslan som uppstår. Men erkänn att det nog blev en liten förändring mot det bättre? Hade även velat bädda med det nya påslakanset jag köpte samtidigt som ramarna, men de måste tvättas först. För då jävlar hade ni fått sett på en förändring, ojojoj!
Jaja, nu har jag fått dela med mig, tack.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åååh så snyggt det blev ! Ombonat och mysigt ! Ett rum man blir glad av :-)

2010-03-13 @ 16:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0