Gott samvete.

I morse när jag satt på tåget så tänkte jag tillbaka på dagen jag köpte busskortet. Busschauffören frågade mig om jag var under 19 år, och trots att jag visste att det skulle spara mig 90kr så svarade jag att jag var 20.
Synd, då blir det dyrare, skrockade han. Så här i efterhand vill jag ha svarat med något djupt, typ: Ja, men jag tycker att ärlighet är värt mer än 90kr. Typ nått sånt. Men istället sa jag: Hellre 90 spänn nu än böter och skit sen, höhöhö.
Nån poet blir man väl aldrig. Men nästa gång vet jag iallafall vad jag ska svara. Ja, jag är under 19.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Sanna, har du någon gång tänkt på framfall?

2010-03-19 @ 20:29:45
URL: http://sandrachristineaxelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0